czwartek, 29 listopada 2018

Spokojnie, Kiece

Data bardzo dobra, okoliczności też odpowiednie.
..
..
...więc 29 listopada 2010 - w reżyserii Pana Lecha S. ( także w roli głównej)
w WDK w Kielcach odbył się niezwykły spektakl teatralny...(...)
..
..
Natomiast 29 listopada 2018 w Wojewódzkiej Bibliotece Publicznej
odbyło się spotkanie autorskie Pani Klementyny Suchanow;
Gombrowicz Ja, Geniusz ( Wydawnictwo Czarne Wołowiec 2017)
..
Co ma jedno z drugim wspólnego?
"Moją obecność" - powiedzmy nieskromnie; dla mnie to bardzo duzo.
..
Gombrowicz tu, Gombrowicz tam, Gombrowicz we mnie...
- choć nie cenił Kielc wcale (ówczesnych!) - może właśnie dlatego?
- będzie tutaj zaglądał..często.
..
Znowu nieskromnie: wiem naprawdę sporo o Gombrowiczu - jako autorze
i więcej jeszcze - jako człowieku.
..
Notabene - nie zgodziłem się z tytułem tej niezwykłej książki - biografii w dwóch
tomach i po raz pierwszy na spotkaniach w Bibliotece zabrałem głos...
..
..otóż Witold Gombrowicz nigdzie nie twierdził, że jest "geniuszem"..
- - raczej był człowiekiem zagubionym i zakompleksionym; trochę grał
trochę walczył jak każdy..i przegrał - jak każdy.. - był chory.
(kto jest zdrowy?)
..
Poza tym absolutnie nie cenił zajęcia, któremu się oddawał: pisanie uważał
wręcz za chorobę - "schizofrenię! (powiedziałem coś tym stylu)
Poza tym spytałem o adekwatność tytułu "Kronos" - ktoś tutaj pomylił
się z "Chronosem" - etc.
..
...nabyłem książkę, ale po powrocie przeglądałem właśnie "Kronosa"
i Dzienniki Gombrowicza - obie książki z autografem Pani Rity Gombrowicz
-  uzyskane podczas wizyt w Bibliotece ; 9 października 2009 p 9 września 2013..
..
Zrobiłem też parę ujęć Autorce i sytuacji..niepowtarzalnej przecież.
..
Ewentualnie tutaj zamieszczę - na razie zupełnie wyjątkowo link do ujęć
z 29 listopada 2010 - wielkie dzięki dla Google Foto!


Brak komentarzy: