czwartek, 26 maja 2016

Fwd: Pascal, Twój Analizator z dn. 26.05.16

RESPEKT!

---------- Forwarded message ----------
From: eGospodarka.pl <newsletter@egospodarka.pl>
Date: 2016-05-26 23:15 GMT+02:00
Subject: Pascal, Twój Analizator z dn. 26.05.16
To: pascal.alter@gmail.com




Analizator

R
E
K
L
A
M
A
 


Dzisiaj jest: Czwartek, 26 maja 2016

Aktualności


W prosty sposób możesz mieć najświeższe newsy na Twojej stronie. Sprawdź szczegóły na:

www.partner.eGospodarka.pl


Przetargi


Nie musisz codziennie poświęcać czasu na szukanie interesujących Cię ofert przetargów.
Oszczędź swój czas i skorzystaj z naszej bezpłatnej usługi:

DARMOWE/POWIADOMIENIA



Umowy, dokumenty, formularze




Praca



Nie musisz codziennie poświęcać czasu na szukanie interesujących Cię ofert pracy.
Oszczędź swój czas i skorzystaj z naszej bezpłatnej usługi:

DARMOWE/POWIADOMIENIA



Twoje narzędzia


Dzień Matki: kobiety w ciąży i z małymi dziećmi nie mogą liczyć na wiele
Czy Polacy są przychylnie nastawieni wobec kobiet w ciąży i tych z małymi dziećmi? Jak wynika z badania Polskiego Programu Jakości Obsługi, sytuacja nie przedstawia się szczególnie optymistycznie. W czasach kryzysu demograficznego warto mieć na uwadze, że życzliwość wobec matek może być jednym z czynników wpływających na decyzję o rodzicielstwie.



Nowe technologie w podróży, czyli jak planujemy wakacje
Nowe technologie sprzyjają szybszemu zaplanowaniu wakacji? Najwyraźniej tak. Z najnowszego raportu na temat podróży i technologii mobilnych autorstwa KAYAK wynika, że takiego zdania jest już 34% Polaków. Co więcej, już połowa młodszego pokolenia nie wyobraża sobie podróży i wakacji bez telefonu komórkowego.



Przetargi - raport IV 2016
W kwietniu 2016 roku do Biuletynu Zamówień Publicznych trafiło 13 tysięcy 75 ogłoszeń o rozpoczęciu postępowania o udzielenie zamówienia publicznego ? wynika z opracowania wykonanego przez serwis eGospodarka.pl. Był to wynik o jedną czwartą wyższy niż rok wcześniej i o niemal jedną trzecią lepszy niż zaledwie miesiąc wcześniej, w marcu 2016 roku. Efekt szoku wyborczego w zamówieniach publicznych już zatem zniknął.



Wakacje 2016: w TUI Poland sporo taniej niż rok temu
Jest już kolejna odsłona cyklicznego opracowania Instytutu Badań Rynku Turystycznego TravelDATA dotyczącego wyjazdów turystycznych, które odbędą się w nadchodzącym sezonie letnim. Jego autorzy przyglądają się jak zwykle pierwszemu tygodniowi sierpnia, a więc okresowi tzw. wysokiego sezonu. Najnowsza porcja informacji wskazuje, że klientów w biurach podróży ciągle brakuje. Do zakupu wycieczek nie przekonują ich nawet dość atrakcyjne ceny, jak np. w TUI Poland.



Egzekucja komornicza uzdrawia moralność płatniczą?
Od 2008 roku KPF i KRD BIG SA przyglądają się polskiej gospodarce z punktu widzenia rzetelności rozliczeń pomiędzy kontrahentami. Niestety. Wnioski z tej analizy nie napawają optymizmem. Niski poziom moralności finansowej ciągle pozostaje faktem i to brzemiennym w kosztownych skutkach. Jak inaczej wytłumaczyć bowiem fakt, że w warunkach stabilnego wzrostu wydatki związane z nieterminowością rozliczeń to niemal 6% ogółu kosztów polskich firm.



Marka globalna czy lokalna? Kraj pochodzenia produktu ma znaczenie
Jak wynika z badania Global Brand-Origin, przeprowadzonego przez firmę Nielsen w 61 państwach na grupie 30 tysięcy respondentów, kraj pochodzenia danego produktu ma dla konsumentów znaczenie. W których kategoriach klienci preferują marki lokalne, a w których bardziej atrakcyjne wydają im się propozycje globalne?



Open space czy modern office? Gdzie chcemy pracować?
Na przestrzeni lat wymagania pracowników ulegają dość pokaźnym zmianom. Nie chodzi tu jednak wyłącznie o kwestie związane z wysokością pensji, elastycznością zatrudnienia, czy potrzebami w zakresie świadczeń pozapłacowych. Istotne okazują się również oczekiwania względem przestrzeni biurowej. Czego się od niej wymaga? Co tak naprawdę znaczy dla organizacji?



Koniunktura przemysłowa V 2016
W piątym miesiącu br. nastroje przedstawicieli przetwórstwa przemysłowego były lepsze niż przed miesiącem. Maj przyniósł także mniejszy pesymizm wśród przedstawicieli firm budowlanych. Wśród usługodawców, tradycyjnie już, najlepsze nastroje panują w sekcji finanse i ubezpieczenia. Co jeszcze wynika z najnowszego opracowania GUS nt. koniunktury w przemyśle, budownictwie, handlu i usługach?



Kobiety w IT to ciągle rzadkość
Kobiety na stanowiskach zarządczych to ciągle rzadkość. Nie inaczej jest w sektorze teleinformatycznym - z badania zrealizowanego przez Instytut Innowacyjna Gospodarka na rzecz inicjatywy Znane Ekspertki wynika, że na 452 najwyższe stanowiska w 180 firmach z tej branży jedynie 48 piastowanych jest przez panie.



Jakie trendy w polskim e-commerce?
Rzesza Polaków podłączonych do sieci liczy sobie już 27 milionów, a do końca bieżącego roku ma powiększyć się o kolejny milion. 17 mln z nas posiada konto na portalu społecznościowym, a 80% populacji - smartfona, bez którego nie wyobraża sobie życia. Te statystyki to nie tylko dowód na to, że kochamy nowoczesne technologie, ale również istotna informacja dla biznesu.



Ułańska fantazja kandydata, czyli jak kłamiemy w CV
Kłamstwa w CV to chleb powszedni polskiego rekrutera. Okazuje się, że kandydaci do pracy najczęściej rozmijają się z rzeczywistością w kwestii posiadania dodatkowych umiejętności (85 proc. przypadków). Najbardziej prawdomównymi specjalistami okazują się handlowcy. Co najczęściej próbujemy ukryć? Czy w ogóle można wierzyć w prawdziwość informacji zawartych w dokumentach aplikacyjnych? Jak nie dać się nabrać?



Ceny produktów rolnych IV 2016
W zestawieniu z poprzednim miesiącem kwiecień bieżącego roku przyniósł spadek cen większości produktów rolnych i to zarówno w skupie, jak i na targowiskach. Wyjątek stanowiły ceny skupu pszenżyta, owsa i żywca wołowego, a na targowiskach droższe okazały się ziemniaki, żywiec wieprzowy oraz prosięta do dalszego chowu. W ujęciu rocznym większość cen również okazała się niższa - podaje najnowsze opracowanie Głównego Urzędu Statystycznego.



Dane i content marketing napędzają reklamę w sieci
W bieżącym roku wydatki na reklamę w sieciach content marketingowych mają wzrosnąć o ponad 41% - szacuje Netsprint. Reklama w sieciach kontekstowych ma zanotować z kolei ponad 10-procentowy wzrost. Coraz ważniejszą rolę w kampaniach online odgrywać będą również dane o użytkownikach - już przeszło 2/3 agencji i domów mediowych przyznaje, że wpływają one pozytywnie na skuteczność reklamy.



Czego pokolenie Y oczekuje od pracodawcy?
7 na 10 przedstawicieli pokolenia Y chciałoby przyjemnej atmosfery w miejscu pracy oraz możliwości czerpania z doświadczenia innych pracowników - wynika ze zrealizowanego przez EFFECTIVENESS raportu ?Młodzi na rynku pracy?. Czy faktycznie warto wyjść na przeciw tym oczekiwaniom?





Wszystkie prawa zastrzeżone.
Copyright (c) Kasat Sp. z o.o.

Szanujemy Twoją prywatność. Ten list dostałeś ponieważ samodzielnie zapisałeś się na listę subskrypcyjną.

Brak komentarzy: