czwartek, 6 maja 2010

Memento(24.16)

 
..czy faceci: (40-50 +( x - yz) dojrzali,i za-dojrzali - są masochistami..?
..czy lubią cierpienia ..
.."miłosne.."
..wiosenne..?
..a jeśli nie lubią - to czemu tak latają..?
..a potem się skarżą..?
.."Czy to ja Ciebie szukałem? - spytałem już łagodniej. - Przecież żyłem sobie spokojnie. To prawda, że od czasu moich ostatnich nieszczęść trwałem w jakimś odrętwieniu, ale żyłem spokojnie. Sama mnie znalazłaś i ofiarowałaś sie zostac moją przyjaciółką, cudowną czułą przyjaciółką!
Uwierzyłem ci.
Moja dusza upragniona miłości oddała ci się z całym zaufaniem, przywiązała się, zaczęła oddychać szczęściem..
Tak, uczyniłaś mnie najszczęśliwszym z ludzi!..Ach!
Może to było tylko okrutne wyrachowanie?
Chyba tak, skoro teraz tak gwałtownie rwiesz więzy, którymi moja dusza złączyła się z twoją! Trzeba więc będzie.. przestać cię widywać, przestać cię..kochać..
Zapłacę za to życiem, zobaczysz.
Wszystko obraca się przeciwko mnie, nawet to, co w życiu najsłodsze! Miłość, przyjazń, pokrewieństwo stają się dla mnie trucizną
Biedne stworzenie zrodzone do miłości, zawsze szukałem szczęścia w tym, żeby być kochanym, a jednak spotykałem czarna niewdzięczność.."
..

( Nicolas Edme; Restif de la Bretonne; Ostatnia przygoda czterdziestopięcioletniego mężczyzny. Opowieść pożyteczna dla niejednego czytelnika; przekład Ryszard Engelking
Warszawa, Młodzieżowa Agencja Wydawnicza 1989 s.158)
..
..tak, tak bywa i tak, ale mnie potrzebne są okna..
..dla perspektywy..- pocieszam się w realu..
.."..spokojnie.."
..
..

<

Posted by Picasa

Brak komentarzy: