czwartek, 20 listopada 2008

zdjęcie dla Ciebie- Antykwariat(19) - Nostalgia

Wpadłem w nostalgię przez ten Antykwariat !
...i zupełnie potrzebnie.
Nie dam sobie wciskać, co zechcą !
Mam także wspomnienia; mam własny Antykwariat.
.......
..w 1973 i 1974, nieraz byłem w Klubie; a przecież nie miałem
legitymacji - nie miałem żadnej, i wchodziłem swobodnie..i wychodziłem
tez sam, nie tak jak inni !
Portier był faktycznie wojowniczy, ale to przez szatnię - bo musiał
łaczyc te obowiązki !
Poza tym, albo i przed tym; był jakby chorowity, cierpiący.
Te fakty należało uwzględniać !
Zatem do Klubu nalezalo wchodzić bez wierzchniego okrycia, ale
elegancko - i nie bojażliwie, pewnie, śmiało !
Dobrze było tez z człowiekiem pogadać - jak ten Listonosz, który nawet
zostawiał swoja torbę ! - a sam siadał "na herbatkę".
........
Osobiście znalazłem taką medycynę; okrycie zostawiałem po drugiej
stronie ulicy, w Teatrze w pokoju księgowego K.- który był doskonałym
i zapalonym szachistą.
To nas łączyło, i to mnie ściągało do Klubu; szachy.
.......
Trzeba przyznać, ze bylo to miejsce w K.wyjątkowe; światło
przyćmione,jakaś muzyka ,kłęby dymu i ten gwar jakichś rozmów-,
śmiechów.. i nie trzeba było za wiele kupowac; szklanka herbaty
wystarczyła na kilka godzin - ale w drugiej części sali, oddzielonej
jakby niewidzialną ścianą- faktycznie zbierało się dobrane
towarzystwo; tam się w szachy nie grało, więc tam nie bywałem.
....
Tamten Klub faktycznie zamknięto jakoś w lecie ale..1974?,albo..1975 ?
Faktycznie cały kompleks budynków remontowano, takze budynek hotelu
Bristol - co bardzo cieszyło Pt właścicieli.
.......
Teraz nie moge ustalić dokładnie - kiedy znikło z rynku Słowo
Ludu,,może rok minął, może trochę więcej.
Mówiąc dokładniej; najpierw wyrzekli się tytułu; skreślili słowo
"ludu" - zatem zmienili markę; to było faktycznie dość dawno- i może
tamta data byłaby wlaciwa.
.....
To jest wiadomość z 1 zdjęciem.


IMG_0030.jpg

Te zdjęcia wysłano przy użyciu programu Picasa udostępnianego przez Google.
Aby go wypróbować, odwiedź witrynę: http://picasa.google.com/

Brak komentarzy: