sobota, 17 października 2009

Zywot własny

 

Alle, die in Schönheit gehn, werden in Schönheit auferstehn.


Rainer Maria Rilke
.
Spotkanie w Antykwariacie powoli dobiegało finiszu; śpiewania piosenek ze Lwowa.
..byłem coraz dalej i Lwowa i tego wieczoru; na stoliku tuż obok mnie zauważyłem,
super-książkę..
"Co - Partner wiedział, gdzie mnie posadzić" - pocieszam się w realu.
Już sobota i prawie południe..
..Czytałem prawie do rana, bo przecież kupiłem, to arcydzieło, za całych 8 zł!
Fantastycznie wydane i okładka w tym dziwnym odcieniu zieleni; właśnie ona wpadła mi w oko,
na początku wieczoru, bo to jedna z moich barw ulubionych..
..
Arcydzieło Benvenuta Celliniego; Zywot własny - "spisany przez niego samego.."
..genialnie tłumaczony przez Leopolda Staffa(Wydawnictwo ALFA - Warszawa 1994)
.. i to własnie na mnie tam czekało; i o to chodziło..
"..Co-Partnerowi.."
..abyśmy się spotkali..
..
Nie ulega żadnej wątpliwości, że Benvenuta Cellini, był nie tylko rzezbiarzem, złotnikiem, awanturnikiem i fantastą;
.."ON był bloggerem,i to niebywałym.." - medytuję już z pól godziny..
..
..tak naprawdę, to ON nie pisał sam co zresztą przyznaje;
.."Zrazu zacząlem pisać własnoręcznie - wyznaje - jak to poznać z kart początkowych, ale widząc, że to strata czasu i trud daremny, zaprzągłem do tej roboty chorowitego, czternastoletniego chłopca, Michela di Goto z Tieve a Groppino", który za pól skuda miesięcznie prowadził mu rachunki i korespondencję -"i pracując dyktowałem mu swój żywot, a ponieważ sprawiało
mi to przyjemność, pracowałem daleko pilniej i więcej.."
..
..to istota; było to czyste blogowanie - poprzez tego Chłopca-sekretarza, chorowitego i wystraszonego - bo Stary byl cholerykiem i rzucał czym popadło., odżywionego byle jak;
" On pewnie to wszystko wygładzał i formował" - jakbym słyszał Co-Partnera..
..a reszty dokonał Poeta; Leopold Staff - dodaję od siebie nieskromnie.
..
..jest tam punktów kilka stycznych ze mną, które jakoś wyłowiłem jeszcze w Antykwariacie;
.i co trochę zaglądałem, a tu słuchałem i ujmowałem, ..Nikonem dyskretnym..
"..to prawda.."
..coraz mniej..
Posted by Picasa

Brak komentarzy: