środa, 31 grudnia 2008

ORION intelligent Chess

Cesare Pavese; Jeśli odwołać się do analogii do dnia, to starość jest okresem najbardziej przykrym, dlatego że gdy przyjdzie, ,
nie wiadomo co z nią zrobić, jak porą wieczorną, gdy pokończy sie dzienne roboty.
..
Quelle; Cesare Pavese Rzemiosło życia
Państwowy Instytut Wydawniczy, Warszawa 1972(s.294)
...
Zadziwiająca jest trafność obserwacji; Cesare Pavese zamieścił ten zapis w dzienniku 13.czerwca 1941 r. - a urodził się 9.września 1908 r - zatem nie miał jeszcze 33. lat !
Może dlatego tak się bał starości ?
Uważał ją za zbędną?
..nie przeżył nawet 42.lat !- czyli tylko 3 lata dłużej - ach Blaise Pascal, jakże inna była przyczyna śmierci ?
...
W takich jednak , jak te nie-przypadkach - osobiście uważam, że śmiertelna choroba.czy samobójstwo oznaczają to samo; uwolnienie od cierpienia- właśnie to rozumiem jako
ODWOLANIE, wręcz akt łaski.
ORION intelligent CHESS.
....
Co się robi z nietrafnym prezentem ?
Jeśli nie można go oddac gestorowi, to co się robi ?
Ceduje sie otóż na kogo innego ; niech się czymś zajmie konkretnym.
Faktycznie Cesare Pavese ma racje; coraz częściej zajmuję się drobiazgami
.Ujęcia, szachy z kompem, a, a choćby i blogowaniem.
Razem to wszystko wziąwszy, trudno juz nazwać zabawą - raczej  stało się zajęciem - i co ?
Prawdziwe drobiazgi spychają coś serio, dokładnie jak w tym Prawie Kopernika,że dobry pieniądz jest wypierany przez słaby.
...
Oto Z.podarował mi swój prezent spod  choinki !
Od kilku dni mam ten kłopot; Orion Intelligent Chess - "komputer szachowy", produkcji chińskiej.
Z ciekawością rozpakowałem; wszystko oryginalne; choć przestrogi były !
..
W instrukcji wyczytałem, ze nie mogą być akumulatorki AA, tylko baterie AA - i to cztery; wymagane napięcie 6 V - cztery akumulatorki nie mają nawet 5 V.
Pofatygowałem się do Tesco zaraz, bo chciałem tam kupić w Salonie RTV - chyba mają ?
Niestety, te które chciałem były po 4 zł; - sztuka.
Tutaj w Fomaks znalazłem tej samej firmy, ale po 2 zł !
..a całość jak się wyjeło z pudełka - była w foliowym worku, gdzie po angielsku , niemiecku i jeszcze jakos było ostrzeżenie;

THIS BAG IS NOT A TOY !, a dalej, jakby tłumacząc; ten worek foliowy trzeba trzymać z dala od dzieci, bo mogą się udusić !
Czytałem z niedowierzaniem, dla pewności jeszcze po niemiecku; dokładnie oto wyjaśniono,że dziecko może sobie taki worek założyć na głowę i..
Czy to nie jest zadziwiające ?
Otóż mnie nic nie dziwi.
..
Jednak urządzenie szachowe nie zadziałało;
Na maleńkim ekraniku - jak u Nika - ustawiły się figurki, pojawiały się napisy, coś piszczało po chińsku - ale Komputer Szachowy, nie reagował sensownie na moje ruchy .
Wcale !
Jaki jestem naiwny jeszcze, albo nie mam co robić; tyle czasu zmarnowałem, i jakie nakłady!
Na mój SMS rozpaczliwy, Z.odpowiedział po swojemu; +wyrzuć to !"...
Latwo napisać - ale to teraz moja własność, ten komputer szachowy i, co z tego, że chiński ?
....
Nazwę ma piękną.
Niezła sztuczka z tego Oriona !
Bardzo spodobał się Nikowi - jakby powiedzieć , zaimponował, ilością tych figurek, a i baterie 4.! - a Nik - tylko 2 !
Zatem starość; to uciążliwe drobiazgi, które zaprzątają, albo złośliwie się chowają - racja Cesare Pavese, to już wieczór.
...
Teraz oto pojawił się kolejny problem z tym Orionem; paragon fiskalny - oryginalny.
Z niedowierzaniem odczytałem datę zakupu; 24.grudnia - Wigilia !
Miejsce zakupu; Lidl.
..ale który; ten, czy tamten ?
Ten.
Obudził sie we mnie biznesmen ; oddam to w ..- nie minęło przecież 7. dni !
Magiczne 7. dni oto nie minęło.
..ileż to kosztowało ?
Najpierw ucieszyłem się globalną sumą , że sporo więcej, ale okazało się, że na tym paragonie było kilka innych kwot; prezenty !
Ktoś kupował prezenty w Lidlu; a mnie w ten sposób przypadł "komputer szachowy"- za całych ..99 zł !
(Jeśli dobrze to odcyfrowałem ).
...
Czy ktoś rozsądny uwierzyłby, że kupi oto w Lidlu, ."komputer szachowy", za 99 zl ?
..a jednak, a jednak - ja tez się nabrałem !
Spryciarze Chińczycy; uczą się, jakby to powiedzieć: na błędach.
..a może tylko ten jest  felerny..a inny będzie dobry ?
Ha.
Wolałbym oddać Panie Prezesie, albo Dyrektorze,albo  - byłoby 99 zł-!
 W sam raz na Sylwestra, jak dla mnie.
..abym świętował jak należy.
Ratujmy się, jak można- choćby śmiesznie.

Brak komentarzy: