Frederic Beigbeder:
WILD TRADE CENTER
Cat Stevens śpiewał: "Och, baby, baby, it`s a wild world".
Miałem wszystkie jego płyty.
Cat Stevens był moim idolem.,
na równi z Neilem Youngiem i Jamsem Taylorem.
Tyle poruszających piosenek, cennych miniatur,
delikatnych i czystych.
Muzyka do Harolda i Maude.
Zdecydowane teksty do urzekajacych melodii,
liryczne, choć oczywiste.
Jak gdyby ten tekściarz, kompozytor i wokalista
nosił w sobie coś, co było większe od niego,
jak gdyby miał kontakt z nieznaną siłą.
"Gdy byłem samotny - mówił - piosenki
przychodziły do mnie same".
(Frederic Beigbeder Windows on the World
Wydawnictwo NOIR SUR BLANC str.215
Warszawa 2004)
HOMO HOMINI
0241
0243
Frederic Beigbeder:
"Times leaves you nothing
Nothing at all
(Time, 1970)
Oh, mama, mama, see me, I`m a pop star
Oh, mama, mama, see me on the TV.
(Pop star, 1970)
Trouble, oh, trouble, set me free.
(Trouble, 1970) "
(ibidem, str.215)
0247
Frederic Beigbeder:
"Ważnym tematem jest dla Cata Stevensa
utrata niewinności.
Pierwsze słowa Where Do the Children play?
dziwnie brzmią dziś o 9:51."
(ibidem, str.215)
0249
Frederic Beigbeder:
"Well, I think it`s fine building Jumbo planes (...)
Will you tell us when to live
Will you tell us when to die?"
(ibidem, str.216)
0251
0252
0257
Frederic Beigbeder:
"Mógłbym zabawić się w szukanie zwiastunów
katastrofy i cytować Morning Has Broken,
Home in the Sky i najstarszy jego utwór,
The Viev from the Top Can Be oh
So very Lonely (1967)."
(ibidem, str.216)
Copyright © 2013 Pascal Alter Kielce. All rights reserved.
Brak komentarzy:
Prześlij komentarz