wtorek, 1 października 2013

Foto City: 9 września 2013 - poniedziałek (22)

....POST ROBOCZY

IN EXTENSO

Witold Gombrowicz::
"Nadszedł dzień powrotu do Buenos Aires....."
(Dziennik 1959 - 1969 str.237..
Wydawnictwo Literackie Kraków 2007 )



                                                           TRZY MINUTY
                                                         
                                         3593

                                         3594                                                              19:02
                                       

                                         3596                                                                19:05
                                       
                                        3597                                                                  19:07
Witold Gombrowicz:
"...Na pół godziny przed wyjazdem listonosz.
List z Paryża...w którym mnie zapytywano
prywatnie, czy przyjąłbym zaproszenie
Fundacji Forda na roczny pobyt w Berlinie"
(ibidem, str.237)
..
"Wtem list z Fundacji Forda , oficjalny,
że mnie zapraszają. Stopa moja dotknęła
argentyńskiej dwudziestego drugiego
sierpnia 1939-go roku - odtąd ileż razy
pytałem: ile lat?jak długo? - aż oto
dziewiętnastego marca 1963-go ukazał się
kres nadchodzący."
(ibidem, str.239)
..
Dotknąłem ziemi europejskiej dziś, 22-go,
od dawna wiem, że dwie dwójki
to moja cyfra, ziemi argentyńskiej
też dotknąłem po raz pierwszy
22-go (sierpnia).
Witaj magio!
Analogia cyfr, wymowa dat....
nędzarzu, jeśli nie możesz
w co inne,
spróbuj w to siebie złowić."
(ibidem, str.258)
..
Nie ma przypadków.
FAKT



 Copyright © 2013 Pascal Alter Kielce. All rights reserved.

Brak komentarzy: