wtorek, 15 lipca 2008

Apostoł

15 lipca 2008
ks. Lucjan Pezda : O sprawiedliwość
Jozefie najsprawiedliwszy, czuwaj nade mną i uproś mi łaske sprawiedliwego oceniania postaw , zdolności i pracy. Spraw , bym dostrzegał zarowno wszelkie dobro jak i zło, niebezpieczeństwo. By w ocenie drugichnie zawładneły mną uczucia sympatii, niecheci, szkodliwej litości, odwetu lub zemsty.
Spraw abym wydając opinie o innych, zachował uczciwość i wolność od
okoliczności powodujących utrate jasności  widzenia.
--------
Quelle : ks.Lucjan Pezda Modlitewnik ( str.59 )
Dom Wydawniczy "Rafael",31-559 Krakow Grzegorzecka 69
www.rafael.pl
--------
Pater noster, po cichu.( Czytanie ( Job, 17,1-3:11-15 )
Duch moj umniejszy sie, dni moje sie skrocą, a tylko mi grob zostaje.
Nie zgrzeszyłem, a w gorzkościach mieszka oko moje.
Wybaw mie Panie, a stawmie wedle siebie, a czyjakolwiek reka niech walczy przeciwko mnie.
Dni moje przemkneły, myśli moje rozerwane są, trapiąc serce moje. Noc obrociły w dzień, a po ciemnościach spodziewam sie światłości.
Jeśli czekać bede, piekło jest domem moim i w ciemnościach usłałem łożko moje.
Rzekłem zgniłości ;ojcem moim jesteś, matką moją i siostrom moją robakom.
Gdzież tedy teraz jest oczekiwanie moje, a cierpliwość moją kto obaczy?
Peccantem me,
----------
Coraz wiecej oglądam te postać obok : ale już nie tylko ukradkiem i kątem oka ; drobny i choleryczny , bardzo ruchliwy , a jeśli to Apostoł Paweł ?
Witaj, bardzo fajnie ; wcale sie nie boje , tylko spokojnie . kotek 
..ach Blaise Pascal : jeśli na przykład i zwariujemy , to przecież nie bedzie nam nudno ,? ...    ani chwile ? kotek
-----------
Teraz też myśle , że jakby mogł , to i Apostoł Paweł byłby Bloggersem.
To nawet oczywiste : blogowałby Listy i zalecenia : jakie by to było proste .
..albo i nie proste : np. głos i postać..właśnie choleryczność nieprzecietna
zapalczywość.. i w ogole.
.....wcale nie bluznie ; tak właśnie było , ale bez blogowania jasne, takich tam postow : pojedyńcze listy właściwie - i przetrwały - czy to nie cud ?
Jak poszczegolne karteluszki Blaise Pascal - choć te nie wszystkie - i tamte też nie , to przecież pewnik. kotek
--------------
 ks.Lucjan Pezda : W zniecheceniu

Panno można, swoim oredownictwem wzmocnij moją odwage w przekazywaniu prawdy i codziennym stawaniu szczegolnie wobec tych, ktorzy sprawiają trudności , zniechecają nieposłuszenstwem, złością, lenistwem, wulgarnością i głupotą.
Spraw, by rodzice chcieli dobrze i szczerze wspołpracować ze mną w trudzie wychowywania. (  ibidem s.55)
----------------
..."Ja i siebie. Ja czuje siebie - oto dwie sprawy."( G.Chr.Lichtenberg )
------------------
zatem : Quarto  kotek 
Pascal (17:05)





Statystyka
___ 1387 ___
___ 13 ___

Brak komentarzy: