czwartek, 31 lipca 2008

Just do it

Friedrich Nietzsche : "Kto szuka . łatwo sie gubi. Każde osamotnienie jest przewinieniem": tak mawia trzoda. A tyś długo należał do trzody.
------------
Quelle : Friedrich Nietzsche Tako rzecze Zarathustra( O drogach tworcy )tlum.Wacława Berenta wyJ.d.Mortkowicz Warszawa 1905
------------
"Just do it " ..albo .".Never give up!" - musimy Blaise Pascal wziąć sie serio !
Cały czas nie można " tak sobie " : albo - albo .
...........
Najchetniej bawiłbym sie : play-play : w końcu już tyle sie krece, ..jakbym brał serio , już dawno zwariowałbym na serio : faktycznie lipiec sie kończy : coraz wyrażniej widze jak cieżko jest wszystkim wkoło : LUSTERIANIE stworzyli tutaj coś niebywałego : po 19 latach reformowania słychać zewsząd w radiu . w prasie , że tych reform jest ciągle mało ..i takie na serio pora zacząć !
Play-play Blaise Pascal : ale już niebawem okaże sie groza sytuacji : Na serio .
Bedą mieli zapłate : na serio .
-----------
Wcale nie jest tak : widze tylko co jest złe . Wcale nie jest tak , że jestem zapalczywy .Wrecz odwrotnie : widze za dużo korzystnych zmian - jednak jakim kosztem to zachodzi ?
Dlaczego tak wszystkich podzielono ?Jakie były krzteria ? Najwyżej 20 procent uwzgledniono- a co z resztą ?
Reszta , jakby już nie istniała. Spokojnie : notuje to dwie doby pożniej niż zacząłem , jest tutaj nad Silnicą pożny wieczor , sobota 2 sierpnia : wrociłem z Checin gdzie oprocz Zamku , widziałem piekny ślub Państwa Młodyoh :Dominika i Aliny , jak też wysłuchałem na Rynku wspomnień dwoch Seniorow : określe Panow jako A : 88.letni i B. : 95 letni. Jak też obserwowałem przygotowania do jutrzejszych obchodow peregrynacji Obrazu NMP : najciekawsze było jak z innym Obrazem NMP - ale bardzo podobnym do tamtego z jutra grupa meżczyzn wedrowała po schodach tam i z powrotem : zmieniali nawet strony obrazu ! - pieć . sześć razy : jutro musi sie udać.
---------------
Pewna rzecz jednak nie wyszła . Urząd Gminy i Miasta : " magistrrat " jak nazywał Senior A - nie został należycie odnowiony. Zakończono tynkowanie od strony Kościoła . nawet uporządkowano te działke na zapleczu . ale co ze stroną od Rynku ?
Stoją wciąż rusztowania . leży sporo gruzu ! - wiszą siatki ochronne !
Tego sie nie spodziewałem dziś zobaczyć : jak byłem 22 lipca - byłem pewien , że zakończą.
Choć jak znam Tubylcow : może akurat teraz kończą w nocy - i rozbierają rusztowania?
Tego mnie zobacze jutro , kiedy bedą momenty ciekawe : zebranie tam całej Parafii Checiny - stawią sie ! - nie wątpie .
Lecz akurat jutro , musze być tutaj : po posiłku w Turzście , zamiast jechać do Checin wroce na stacje w K. - czyli nie można być w dwoch miejscach
------------
Pospacerowałem troche po strojnych Checinach : wszedzie flagi , transparenty..i czysto .Nawet dwa razy pokazywałem droge jak dojechać do Zamku!, a raz do Jaskini Raj - fakt.Potem siedziałem na Rznku i kontemplowałem Zamek , słuchałem rozmow i patrzyłem na życie : wokoł Rynku i na Rynku w Checinach toczy sie wiele spraw !
-------------
Napisałem kilka tez do mojego manifestu : mam już mniej wiecej połewe : bardzo dobrze sie czuje , gdy spoglądam do gory i widze tak blisko to Zamczysko : jak najprawdziwsze . Stamtąd .
Jak powiedział Senior A : szkoda każdego dnia . Miał na myśli swoje życie .
....ale powinienem wzjaśnić . dokładnie ,o jakie dni chodzi ?
Teraz ? -- wtedy..? .. czy POTEM ?
Mowili sporo , o tym włażnie potem : " ja cie nie wzganiam tam , ale pomyśl , nie mamy tu nikogo..."
Na co Senior B :....." ty masz jeszcze Stache.."
-----------
Wydaje sie , że dziś powinenem wrocić z Checin ostatnim autobusem. o 22.56 - czyli teraz bym tu był : pewnych spraw nie wolno pozostawiać " na potem ".Z drugiej strony, lepsze jest wrogiem dobrego .
-----------
W sumie wszystko jest proste Blaise Pascal : jakie by nie były notatki , należy je prowadzić . aby nie popaść w pesymizm, wystarczy uważniej przyglądać sie Tubylcom . zwłaszcza starszym.To znaczy starszym ode mnie .Senior A. doskonale pamieta zdarzenia sprzed 70 lat ! - " jakby były wczoraj " . Stawiać ważne pztania. Zeby moc odpowiedzieć na jedno .
W jaki sposob . to życie znieśli , że nie zwariowali zupełnie ?
-----------
Checiny odwiedzimy Blaise Pascal jeszcze nie raz : to był moj ciągły kierunek na rowerze , ale teraz inaczej : nie pod Zamkiem , lecz w Zamku .
W poniedziałek bedzie finał peregrynacji : "just do it" - jakby imperatyw.

Brak komentarzy: