poniedziałek, 21 lipca 2008

ERGO, FELIX CRACOVIA


 kotek Spokojnie

Henryk Elzenberg : Także w świecie kultury, ducha . tworczości, tyle człowiek ma,

ile sobie wywalczy. Nikt przeciw mnie nie ma racji, jeśli dość głeboko i świecie jestem przekonany o swojej. ( zapis z 1.IX.1953 : 66 l. ! )(Quelle :Kłopot z istnieniem s.389 - Instztut Wydawniczy Znak, Krakow 1963 r.)

————-

Był wtedy w Toruniu całkiem osaczony : w wielkim ponurym salonie tej willi , przy Klonowej bodaj ,bez prawa wyzkładow na UMK , ani nauczania : emeryt.

Probowałem od młodego Jeśmianowicza dowiedzieć sie czegoś bliższego

o prof.Elzenbergu - ale i to nie bardzo wyszło : zajeli tamten salon po śmierci Profesora w 1967 , a rodzice jego samego przecież też nie przygarneli , jak sam założył rodzine. Dzieki temu właśnie,

że został zieciem państwa Szumotalskich. spotkaliśmy sie na Lindego 16 wtedy : 1970-1973 : ,

nie wykorzystałem jednak szansy na UMK , teraz to nieodwracalne.

Pozostały ogolnie dostepne książki : przede wszystkim" Kłopot z istnieniem"

—————-

Właśnie to wydanie z 1963 - kupiłem na wiosne 1964 w Chorzowie , a potem drugie identyczne w  stzczniu1973 !... w Kielcach - najbardziej mnie podkreca , gdy jestem w takiej nostalgii , jak dziś za Krakowem :  bo nie ma mowy o podroży teraz .

Pozostaje nostalgia - za Toruniem ? - kotek  nie , ale Krakow , tak .

——————-

Poczytałem troche statyk : May Wrap-up : np. w maju 221.343 nowych blogow i 245.145 nowych users : "what more could you need ?

Bardzo dobrze myśle : ideal : w czerwcu co najmniej drugie tyle przybyło, a w lipcu też i w sierpniu : bedzie z milion razem : tu sie schowam : jakby prywatnie .

Mianowicie potrzebuje troche luzu i wiele nauki , jak sie obchodzić bez papieru.

Jestem pewien , że prof.Henryk Elzenberg . też byłby blogował . swoje notatki : jakby to wcześniej było możliwe !

—————-

Sporo sie trzeba uczyć tutaj , samej techniki .Prawdziwe Imperium ta blogosfera. Potega słowa , pomnożona miliardy razy, plus obrazy : fascynujące.

Wypadałoby też inną maszyne podłączyć : myle sie z rożnymi klawiaturami : a w Krakowie w Goethe-Institut - mają jeszcze inną !

——————-

Spokojnie : bedziemy i w Krakowie ,: to konieczne.

——————–

Tutaj pada od wczoraj : bardzo dobrze : i tak za mało padało - sucho było na polach i w lesie. Karczowka odżyje. Teraz sprobuje wejść na troche do Chefduzen.de : mijają trzy lata jak tam sie zalogowałem na serio .

 kotek  kotek


Brak komentarzy: