wtorek, 1 lipca 2008

Łaska

I mowił im :" Uważajcie na to . czego słuchacie. Taką samą miarą jaką wy mierzycie, odmierzą wam i jeszcze wam dołożą. Bo kto ma. temu bedzie dane: a kto nie ma , pozbawią go i tego co ma " Mk4,24
---------
Jak mi odpowiada z tym czasem ! Nad Pacyfikiem właśnie mija połnoc i wkraczają we środe : w ktorej nad Silnicą już dawno tkwie ; byłem także na Karczowce ; dzień piekny , bez chmurki ; prawdziwe lato .Tutaj jednak zatrzymałbym sie ; co dalej ?
----------
Naprawde nie wiadomo : wszyscy rozrabiają : sensu w tzm nie widać ; pomimo tylu łask - bo jak to inaczej nazwać ; najchetniej walczyliby na ostro ,,ale jak to zrobić - dokładnie nie wiedzą : otoż są na prostej do tego ; tak mi sie wydaje : stracą wszystko co mają , bo to widać nie było im należne.
------------
Brak przywodztwa Blaise Pascal , to najwieksza zmora tego biednego kraju ; brak przywodztwa od czasu..Stefana Batorego , jak sądze : ale czy to nie jest Łaska ?
Mając bowiem przywodztwo , zrobiliby jeszcze wiecej zamieszania ; a w końcu , kto wie : ta destrukcja udzieliłaby sie , może ?
Naprawde mam dość tych wariactw i wciąż nie trace wiary i nadziei , że jeden rok mi bedzie dany wśrod ludzi normalnych i w normalnym kraju .Wtedy ale ,,mogłby to być i moj rok ostatni.Mogłbym przecież nie wztrzuymać i oszaleć .
---------------
Zainwestowałem w poniedziałek w Newsweeka po raz drugi z rzedu i to w wersji pełnej czyli z płytą angielski na MAXA - bo mnie to właściwie skusiło :ale co sie dzieje : wciąż obrabiają Wałese : czy naprawde powariowali ..?
W tym numerze nawet jest adres www , gdzie można poczytać o przygodach Bolka ..za friko , ale czy nie szkoda oczu ? ..czasu ?..prądu ?
---------------
Otoż nie , Blaise Pascal : ja także dostąpiłem Łaski : zaczynam kapować o co w tym wszystkim chodzi : tutaj trzeba wariować , albo z Ksiedzem Dyrektorem , albo jakim Prałatem , albo yBolkiem ..albo z Ketmanem (?) - i wtedy można przetrwać w absurdzie : ponieważ dawno to odkryłem , że takie małe wariowanie jednostki mojej ,pozwala jakoś trwać i nie oszaleć : dokładnie jak most ujeżdżany : jakby był sztywny i zasadniczy...albo drzewo..albo...no właśnie ja , wracam do sie: to jest Łaska wariowania i nie zwariowania : jak np. obserwuje - czasami te postacie w tv : psychiatryk ! - co jest oczywiste : najlepiej nagrywać na taśme , ale oglądać bez dżwieku : a nastepnie powtorzyć : otoż wariaci bez głosu , z samymi minami i ..i także ci , ktorzy ich prezentują ; z tym potrząsaniem głowami po każdym zdaniu ; otoż jak są bez głosu : to są śmieszni , a potem z głosem : żałośni .
Łaska Pana nie jest nie do wyczerpania . Jednak.
-------------
Tutaj mamy jutro pierwszą rocznice zaginiecia Magdy Cze..12l. dziewczynki : weszła do tunelu tej strasznej stacji, ok.21 ! ; miała około 200 metrow : bo na pewno wyszła ..i tam - co sie mogło stać ?
Jak sądze została zwabiona ; zaraz przy wyjściu jest pijalnia piwa : na trawniku stoją ławy i stoły koło tej budy ..nawet kukła jakiegoś stwora ; siedzą żule i obserwują.
Teraz pokazali coś wiecej w ubiegłym tygodniu i apelują , żeby sie zgłaszali świadkowie : po roku !
Nagroda - 20 tys.zł. - po roku - dlaczego po roku , podjeli te akcje ?
Łaska. Mogli w ogole zamilczeć , zadeptać jak tyle innych spraw .
---------
Wtedy rok temu , całe Kielce były poruszone i pierwszy raz widziałem ekipy tvn w akcji : przez kilka dni ustawiali kamery na Peronie I i w tunelu..i czekali..to mnożyło pogłoski i budziło jakąś nadzieje ..Czekali, czekali : przed dworcem stał woz satelitarny etc. Zastanawiałem sie nieraz , o co mogło chodzić.Jakby wiedzieli , że Magda sie pojawi..i udzieli wywiadu .? Z pewnością , bardzo niewiele wiadomo , ale gdyby powiedzieli , tyle co teraz , czyli o tamtych wioskach wokoł zalewu Chańcza, jakiś hotel , to co mowią teraz . trzeba było powiedzieć wtedy .Zaraz , jak sądze , to nie był jeden sprawca ; popełniliby błąd : to musieli być znajomi, Jej znajomi. Trzy tzgodnie potem , jak znaleziono ciało , trzeba było podjąć pełne poszukiwania -- a teraz ?
Co teraz ?
Teraz pozostają rozważania o Łasce i nie-Łasce : nie do zrozumienia i nie do pogodzenia z normalnym rozumieniem : takie właśnie przypadki , jawnej nie-Łaski wobec dziecka : właściwie na początku życia - po prostu oburzają i otrzeświają :
ZASADA Biasa , że człowiek z natury jest zły : pozostaje aktualna i nic tu nie zmieniły ca.2500 lat jakie mineły od jej sformułowania .
-----------
Wydaje sie Blaise Pascal , że na sprawe trzeba patrzeć , a contrario : ..ale, ale
...jeszcze nie teraz , ale lepiej nie rozwijajmy tutaj , tego wątku ; nie teraz otoż.Tylko spokojnie .

Brak komentarzy: