piątek, 25 grudnia 2009

Fwd: [Notatnik Pascala] Strategia świąteczna(3)



---------- Forwarded message ----------
From: Pascal Alter <pascal.alter@gmail.com>
Date: 2009/12/26
Subject: [Notatnik Pascala] Strategia świąteczna(3)
To: pascal.alter@gmail.com




William Somerset MaughamGeld ist der sechste Sinn. Der Mensch muss ihn haben; denn ohne ihn kann er die anderen fünf nicht voll ausnützen.


William Somerset Maugham

..Boże Narodzenie przebiega spokojnie

..co bez pieniędzy

..faktycznie

..nie byłoby możliwe

..ale to przykra zależność

medytuję smutno

przed północą

godzinę

..




Horoskop Google

RYBY20 lutego - 20 marca

W emocjach w tym dniu zachowaj ostrożność.

Pamiętaj, że wszyscy cierpią i często swoim zachowaniem ranią innych, do przesady czasami broniąc swoich granic.

Wtedy każda pomocna dłoń wyciągnięta w Twoim kierunku wydaje się atakować.

..

Całkowita racja - medytuję chwile; znów trzy zdania prawdziwe!

.." i jakie zgodne.." - jakbym słyszał Co-Partnera,

..jakby sentencja homilii Benedykta XVI  z Pasterki wczoraj.

Zdanie pierwsze; ostrożność wskazana jest zawsze, a nawet dodałbym coś więcej; spokój.

..i znów medytuje chwilę; zachować spokój gdzie można,..

..a gdzie nie można..

."tym bardziej.."

..wiać, albo działać w niedziałaniu, to znaczy w sobie.

Zdanie drugie;prawda; cierpią wszyscy, wszyscy i złoszczą się najczęściej z bezradności..

W Wigilię urządzono w WDK wielkie przyjęcie dla " bezdomnych i samotnych" .

Zestawiono ogromny stół w górnym holu; przyszło znacznie ponad STO Nieszczęśników; reszta to wolontariusze i oficjele, kilkoro duchownych; księży i sióstr.

Jego Eminencja ks.Biskup Florczyk był wzruszony i..podziwiał "najdłuższy stół w Kielcach"; wygłosił trochę słów pocieszenia ale, ale..(..samocenzura)

Potem obdarowano Nieszczęśników paczkami świątecznymi..

..i poszli na ulicę pocieszeni z reklamówkami w ręku jednakowymi..

Na tym spotkaniu(??) - nie byłem. Nie mógłbym, nawet jednego ujęcia nie potrafiłbym; a innej racji, żeby tam być Bogu dzięki - nie miałem.

Jednak po południu, około 14.30 byłem w Turyście; posiłek skończyłem o 14.40. Przy sasiednim stoliku siedział jeden z obdarowanych na przyjęciu w WDK.

Reklamówka położona na posadzce; było tam cos szklanego więc obawiał się..głowę podparł i kimał.

Ktoś go kilka razy budził;"zaraz zamykamy" - nie reagował..

..ale za którymś razem poderwał się i  zaczął bić pięściami w stół w bezsilnej złości-rozpaczy.

..Pani uciekła - ale coś zaiskrzyło; cała agresję skierował w w wyzwiska - i po co?

..siedziałem z tyłu koło choinki był tylko jakiś młodzian, bo Siwy widząc co się święci pospiesznie zwiał..

..wiedziałem, że nic się nie stanie; ten człowiek ok.40. był juz  out, nie miał sił; nawet to bicie pięściami w stół było dziecinne..

"..ale stół podskakiwał"

..spokojnie mogłem zrobić ujęcie Nikonem dyskretnym, bo Pani uciekła, i zza kasy też!

..ale po co?

..ująlłem za to Nikonem dyskretnym po raz kolejny choinkę i spokojnie wyszedłem..

..potem Obdarowany w WDK, opuścił przecież sam lokal Turysta; chwilę stał, aż wreszcie usiadł na stopniu i ..zapalił papierosa.

Obserwowałem uważnie , kolo witryny Echa..stamtąd zrobiłem parę ujęć; bo już nic się nie działo.

..zatem zdanie drugie Horoskopu;

"Pamiętaj, że wszyscy cierpią i często swoim zachowaniem ranią innych, do przesady czasami broniąc swoich granic."

..wobec Bezradności i Rozpaczy Obdarowanego świątecznie w WDK - jest słuszne, jednak trzeba dodać; Bezdomny nie ma swoich granic, poza własną skórą.

Zdanie trzecie; prawdziwe jest i słuszne; kiedy Jednostka jest osaczona; to już jest ściana, albo dno..więc choć wiem, że taki stan istnieje; osobiście tego unikałem.

..jak też impulsów publicznych.

W ten sposób dobijamy spokojnie do północy.

..a wczoraj nie byłem na Pasterce na Karczówce; już było za pózno..

..lecz dziś słuchałem Urbi et Orbi Benedykta XVI - przez radio.

..potem studiowałem "Dr House i filozofia.." - trochę fajne, trochę śmieszne; wszystko wydaje się uproszczone, ale tam akurat najbardziej mi szkoda "omówienia" poglądów Nietzschego i Heideggera - z drugiej strony,

..czy Ami nie mają racji, że wszystko upraszczają?

..potem świętowałem naprawdę kilka godzin, skulony jak kotek..

..i można powiedzieć, że zaczerpnąłem trochę energii snu- jak to powiedział Wilhelm w Sekrecie Złotego Kwiecia; "niższej, cielesnej części duszy ..kobiecej związana z"yin"- Anima.

..i znowu się pocieszam; Boże Narodzenie mija spokojnie; za kilka minut północ.







--
Autor: Pascal Alter , blog: Notatnik Pascala , 12/25/2009 03:00:00 PM

Brak komentarzy: