czwartek, 27 sierpnia 2009

Cień dnia - Strasznie żal Gimnazjum

Donnerstag, 27. August 2009

Straszny żal

Jak to określić co się stało z Gimnazjum?
..
Zbliżałem się do budynku Gimnazjum na Zimnej i czułem niepokój.
Na pozór, z zewnątrz, było jak gdzie indziej; na drzwiach wykazy podręczników,
obowiązujących od tego roku.
Kolejna REFORMA reformy rządu prof.Buzka.
Tym razem zmieniono podręczniki do wszystkich trzech klas..gimnazjalnych.
Właśnie w tej sprawie chciałem z Kimś porozmawiać i zostałem zaproszony do środka,
abym zobaczył coś więcej..
Warunek był tylko jeden; żadnych ujęć wewnątrz.
Trudno.
..ale jak się tam znalazłem i zobaczyłem wszędzie niesamowity bałagan, porozbijane przybory i pomoce - odłożone do likwidacji, wszędzie jakieś paczki, kurz i..biały pył,
.i w tym wszystkim uwijających się PT Nauczycieli..
..obok ekipy budowlanej, etc.
..i przede wszystkim na twarzach widziałem rezygnację i wręcz..jak to nazwać..?
..ale uwijali się w pocie czoła. i w jakimś zapamiętaniu.
.."jak po pożarze.." - jakbym słyszał Kogoś..
..
Najstraszniejsza przeprowadzka w swojej szkole;stłoczenie z trzech kondygnacji na jedno piętro!
Zlikwidowano pięknie wyposażone pracownie, gabinety - podeptano wieloletni dorobek; i po co?
..jeśli nie wiadomo o co chodzi, to wiadomo o co chodzi; o kasę.
..ale Kto za tym stoi?
..
Przecież nie bolszewicy, choć całe postępowanie wobec Gimnazjum od ponad roku - tych jak ich nazwać ;..funkcjonariuszy samorządowych - ma wszelkie cechy bolszewii.
Perfidia, zawziętość,niesłychany cynizm i bezwzględne podeptanie dorobku wielu ludzi i wdeptanie warunków młodzieży i dzieci, w sposób drakoński; wręcz zsyłka do warunków quasi-obozowych.. Tylko w oparciu o brutalną siłę;" oto jak wygląda samorządność w Kielcach" - myślałem jak tam wędrowałem; to po prostu SKANDAL., kolejny skandal w Kielcach, ale tym razem skandal barbarzyński.
..
Czy tak nie postępowali bolszewicy?
..przecież też podejmowali legalne uchwały, i niszczyli bezpowrotnie ludzkie życie;i deptali dorobek jak Hunowie..
"bo im się tak podobało.."
Przy tym zasłaniali się MISJA !
Dokładnie to samo jest w Gimnazjum; misja..!
"Polepszyć warunki około stu dzieci ze szkoły specjalnej..kosztem siedmiuset dzieci i młodzieży, ale..
..przy okazji uzyskać ze dwa budynki, na początku całego łańcuszka "przenosin.."-do kolejnego uwłaszczenia i zawłaszczenia.
Co się akurat nazywa "prywatyzacją.."
..oczywiście legalnie i w oparciu o uchwały RM.
..oto samokracja.
Modelowa.
"..oto Kielce"- pomyślałem jak zobaczyłem na korytarzu  Gimnazjum w dali uwijającego się jak w ukropie!..wiceprezydenta Andrzeja S. firmującego tę sprawę,,
..ale Kto dokładnie za nią się uparł - to się przecież okaże " w praniu.."
Z  A..i B..nie dało się rozmawiać o podręcznikach..
..łzy, wręcz rozpacz.
..
..a co powiemy uczniom..?
..że co się stało?
..i dlaczego?
Naprawdę rozpacz; zlikwidowano oto w Kielcach kolejną dobrą szkołę, albo i dwie.
..
"..żle się bawicie.." ; patrzałem z dali na Andrzeja S. - jak biega po korytarzu podniecony..a kiedyś nawet grał rolę Kuratora Oświaty i to przez kilkanaście lat..
Wprowadzał, forsował reformę oświatową; tworzenia gimnazjów, "dla dobra dzieci.."- "Odseperować niewinne dzieci od młodzieży.."- Miał usta pełne  frazesów; a najwięcej występował w Radiu Kielce, w prasie zresztą też..
"dzieci, młodzież, nauka, demokracja, wolność,patriotyzm - a że kiedyś grał polonistę, więc miał gadane.
..
Teraz Wiceprezydenta "miasta Kielce.." - kolejna misja; prywatyzacja..
..czy to jest do uwierzenia..?
..ale to są fakty, a fakty to prawda..

Brak komentarzy: