piątek, 25 lipca 2008

SKOPOS

św.Grzegorz Wielki : Postepowanie przełożonego powinno o tyle przewyższać postepowanie ludu, o ile życie pasterza zwykło sie rożnić od życia trzody.
------------
Quelle :Liber regulae pastoralis : tłum.polskie :św.Grzegorz Wielki Ksiega reguły pasterskiej, Poznań 1948 s.32
------------
Prawie połnoc nad Pacyfikiem ; nad Silnicą już sobota, na niebie ani chmurki.
W piątek po południu , ok. 16. były tu nawałnica ,ok.poł godzinna ulewa jakiej jeszcze nie widziałem . Sciana wody chwilami tak gesta jak pod jakimś wodospadem.
Na domiar silny wiatr , pioruny etc. Pewnie oberwanie chmury , na szczeżcie krotko. Dwie godziny nie było też prądu.Lek.
Jakie to wszystko niepewne , ta cała technika jest bezradna . Miasto było sparaliżowane , najbardziej centrum : auta stały zanurzone do połowzy w wodzie , co to znaczy mieć pecha , albo śpieszyć po pracy do domu. Co może byś wart taki samochod potem ? Szmelc.
Tutaj sie sprawdza czesto powiedzenie : znależć sie w nieodpowiednim miejscu , w nieodpowiednim czasie.Zbyt czesto , to sie sprawdza.
---------------
Akurat studiowałem kilku wielkich : Platona , Tomasza z Akwinu .stąd doszedłem do św.Grzegorza Wielkiego , a wersje polską mam dzieki śp.Ksiedzu Zygmuntowi z Karczowki.
Coraz cześciej sie łapie , że zaczynam notować , jakbym komuś coś tłumaczył lub opowiadał.
To nie jest proste : sam nie wiem , o co dokładnie chodzi. Kiedy na początku mnie bawiło , to była po prostu play , w sensie "zabawa ". Teraz stało sie zajeciem.
Nastąpiło to stopniowo, aż szukam jakiegoś motywu : po co ?
Mam jedyne wytłumaczenie w miare jasne : miałem taką nature Bloggersa : prowadziłem przecież notatki "od zawsze", ale np. w Pionkach , co roku jak sie zbliżały wakacje szedłem na polane i paląc fajki , paliłem kartki , zeszyty, na Sląsku zostawiłem gdzieś ,dopiero z Torunia już zabrałem cześć : teraz lepiej tu nie mowić.
Rozważam te sprawe co zrobić.Jak ognisko , to gdzie ?
------------------
Teraz blogowanie . ale nie tylko : notowanie bez papieru przekonuje mnie i żałuje , że nie wpadłem na to wcześniej.Na przykład pismo maszynowe . łatwo tu skopiować . choć kosztuje . Jednak notatki odreczne , nie moge odczytać : ,miejscami były skroty , ale nie pamietam klucza .Ponieważ bardzo łatwo pracować z tekstem elektronicznym : dziecinada .
ńadne tam doklejanie karteluszkow Blaise Pascal , ani nożyczki , ani dopiski : to po prostu jawna niesprawiedliwość , że teraz tak jest , ale coż : jakości to i tak nie pomaga jak sądze .
Zbyt łatwo i za szybko pojawia sie tekst , brak SKOPOS .
------------
Wtedy wydawało sie panowałem nad tym technicznie . To okazało sie iluzją.
Teraz gdyby sie udało opanować ten nowy sposob i doglądać tak jak tamte , a przy tym wytrzymać , znieść napor okoliczności : z jednej strony technika i świadomość . że właściwie , jeżli komp jest w Sieci , to wszystko gdzieś leci - z drugiej pozorna łatwość blogowania.Tekst pojawia sie nie wiadomo skąd , jakby KTOS dyktował, i to ktoś nie Jeden : wrecz sie spierają Tamci- ja. ale co zrobić . tutaj nie ma demokracji .
Głos ma Ten-ja , ktory jest pasterzem : reszta , jest jak stado.
"To prawie jak myślenie " - sądze czasem - i co bedzie dalej ?
-------------------
Nowa świadomość Blaise Pascal , jak sądze : albo coś jeszcze , ale coś innego .
Przede wszystkim SKOPOS w sensie doglądania , ale też jakiś nadzor : integracja .
Oby.
---------------------
Łapie sie też, gdy odkrywam np.u Platona : jaki był narwany,spontaniczny, pomieszany : że byłby Bloggersem IDEAL- wiec łapie sie za głowe : czy już zwariowałem ?
Jednak nie , bo jak sie nad tym zastanowić , właśnie zwariowane IDEE Platona , zaczynają sie oto materializować.
Czy nastąpi era Platona ?...tutaj nie można zapominać . o kilku Wielkich na ktorych jednak bazował . tzn. przede wszystkim : Protagoras i Sokrates . Pewnie też Bloggersi idealni : właściwie , to ONI wszyscy wtedy by blogowali - jestem pewien .
Jawna niesprawiedliwość zatem .
Pomyśleć tylko w jakich warunkach powstawały teksty z Protagorasa i stanowiły jedyny zapis !
Najsensowniejszych rozważań.
--------------
Co teraz ? Pewnie nie znam wielu tekstow.
Lecz gdy patrze jak tutaj właśviwie , wszedzie dokazują : publicznie !
W dodatku za cieżką kase i w poczuciu misji . Wariowanie stało sie modne.
Osobiście bede wariować , ale według jakiegoś planu.
Ciągle planuje . Układam , jakby powiedział Napoleon Hill : "Plan Pozytywny".
Inaczej : " Plan pozytywnego działania " .mam te książke Napoleona Hilla - i po kilkunstu latach znow wracam do tych wskazowek. Inaczej niż wtedy , bardziej serio.
Ta mała książeczka : Napoleona Hilla PLAN POZYTZNEDO DZIAŁANIA , to praca zbiorowa ,"interpretacja i uaktualnienie" kilku autorow : Napoleon Hills Positive Action Plan - wydane w 1995 ! przez The Napoleon Hill Foundation tutaj by Wydawnictwo Emka 1996 ( ! )- czyli w roku gdy..stop.
----------------
Poniważ nie ma przypadkow Blaise Pascal , a wszedzie widze kilka przyczyn - tutaj mam ich co najmniej cztery , żeby blogować, z ktorych najwieksza to oczywistość . że jestem Bloggersem.
----------------
Napoleon Hill :CUDZE BŁEDY SA KIEPSKA WYMOWKA DLA TWOICH WŁASNYCH
Ralph Waldo Emerson powiedział :" Łatwo jest żyć na świecie zgodnie z opinią świata:łatwo w samotności żyć według własnej: ale wielkim człowiekiem jest ten,
kto z doskonałym wdziekiem zachowuje niezależność samotności pośrod tłumu".
Bedąc cześcią grupy , łatwo jest pojść z prądem, by przebić sie. Kiedy jednak jesteś w stanie utrzymywać własne , najwyższe normy uczciwości- niezależnie od tego , co mogą robić inni- wtedy jesteś przeznaczony do wielkości.
Skoro opracujesz własny , dokładnie przemyślany kodeks osobistego prowadzenia sie, wowczas nigdy nie bedziesz musiał pytać nikogo, jaki powinien być właściwy przebieg działania.Bedziesz to wiedział intuicyjnie.
-----------------
Quelle :Napoleona Hilla PLAN POZYTZWNEGO DZIAŁANIA by Wydawnictwo Studio Emka Warszawa 1996 ( s.159/160/
-----------------
"Bedziesz to wiedział intuicyjnie " - otoż to istotne : nie wszystko da sie jasno określić : sam Platon tak działał , jeśli by szukać patrona Bloggersow, to prawdopodobnie grupa jest spora, coraz wieksza.
------------------
Osobiście śmiem twierdzić Blaise Pascal , że blogowanie , to pielegnowanie duszy , a przecież po Bogu , co może być bliższego ?
Wiec Platon : " Ze wszystkiego co człowiek ma , jest dusza czymś po bogach najbardziej boskim i czymś człowiekowi najbliższym ( Państwo,Ksiega V)
Tak wiec stawiałbym wysoko to zajecie . obok modlitwy , medytacji etc. jako idące w tym samym kierunku.
------------------
Byś może wariuje , i co z tego ?
"Idż gdzie możesz , i umieraj gdzie powinieneś".
Bloguj przy tym SKOPOS.

Brak komentarzy: