niedziela, 21 września 2008

Niezrozumiałe

Spokoj kotek kotek  kotek  kotek  !
---------------
Blaise Pascal ; -To co niezrozumiałe, jdnakże istnieje. Liczba nieskończona.
Przestrzeń nieskończona, równa skończonej.
NIEWIARYGODNE,ABY BÓG ŁĄCZYŁ SIĘ Z NAMI.
Ta myśl wzięła ię jedynie z widoku naszej lichoty.
Ale jeśli czujecie ją zczerze, idżdżcie za nią tak daleko jak ja i uznajcie, że
stoimy w istocie tak nisko, iż jesteśmy własną swą mocą niezdolni (325) poznać, czy Jego miłosierdzie nie może nas uczynic zdolnymi do tego złączenia.
-----------------
Quelle Blaise Pascal Myśli (321)(483)
Instytut Wydawniczy Pax 1972 (s211)
----------------
Jest to oczywista sprawa , zwłaszcza tych 300 lat potem, jak też dalszy wywód,
wobec ogromu zła na każdym kroku. Jakie naiwne jest pytanie , dlaczego etc.
Tym niemniej , posczególnych wypadków(jak tragedia w Kutnie)- w żaden sposób nie potrafię zrozumieć.
-----------------
W sobotę i dziś , troche studiowałem ; gdyby teraz pojawił się ktoś taki , jak ks.Stanisław Hieronim Konarski,- pytanie, kto by takiego nagrodził za odwagę?
Być mądrym , tutaj , to wcale nie jest trudne.
Ale meć odwagę, powiedzieć wprost , jak się widzi sprawy ; to coś zupełnie innego.
------------------
Byłem na Karczoówce wieczorem na mszy ; wielkie zmiany.
Naprawddę jest nowy Proboszcz-Rektor !
Akuray jak byłem, msza była koncelebrowana.
Był ks.Aleksander Orzech i wygłosił piękne kazanie , trochę wprowadzające
do społecznosci następce, trochę o zakonie Pallotynów, trochę o meiach,żeby były katolickie nie tylko z nazwy.
Troche sie zmienił, po tych kilku latach.
Smaczku dodawało, że w tamtych latach,kiedy żył Ksiądz Zygmunt - to właśnie ksiądz Aleksander był i proboszzm i rektorem na Karczówce.
Równocześnie budował Kościól na dole, na Osiedlu - a gdy juz sie dograło - zabrali , go na misje na Wschód. iekawe, że nastepca na Karczoówce, ks.Wojcech , tak bardzo zabiegał o to stanowisko - i nie był bezpośrednio sukcesorem.
A teraz i jego odwołali.
Co ciekawe, odwołali też, Księdza Proboszcza z Osiedla - był zaledwie dwa lata.
Po mszy wychodziłem z ociaganiem i kogóż spotykam .. z tacą?
Ks.A.Orzech, jakby na mnie czekał !
Co widząc , sięgam do kieszeni.. i w ten sposób dałem dwie ofiary , jakby powiedzieć - ale za to , przywitał się serdecznie i trochę rozmawialiśmy.
Przyznał, zże bardzo tęskni za Karczówką.
Wcale sie nie dziwię. Ileż tu czasu, energii i serca pozostawił.
Miałem nawet spytać o te zminy tutaj personalne ; faktycznie zakon Pallotynów jest potężny, - jak mówił na kazaniu - ale..co się dzieje ?
Dlaczego była nas na mszy wieczorem , tylko gastka?
Powiedzmy 45- 55 osób.
Czy to mało ?
Czy to dużo ?
Zależy kto pyta , i w jakim celu.
-----------
Miałem też zaproszenie jakby na kolację, ale grzecznociowe , więc podziękowałem.
Brata A.- który tak naprawdę jest księdzem - nie widziałem.
------------
Wróciłem Karczowkowską - czyli okrężnie - dla spaceru.
Po drodze wstąpiłem do hotelu Karczówka - i spytałem ile kosztuje pokój dwuosobowy(mniejzyc chyba ne ma); 180 zł .
Czy to dużo ?
Czy to mało ?
Zalezy kto pyta i po co. W każdym razie , dla mnie to jest szok, taka cena.
------------
Teraz lecę do Nachbarin , aby ustawiC magnet i nagrać ten film o LvB,
na tvp Kultura.
Każdy ma coś. co go podkręca.
Jeśli nie, to raczej niedobrze, racja Blaie Pascal. ciągle przyznaje; racja.
Pascal (23:13)

Brak komentarzy: