wtorek, 27 stycznia 2009

Gdzie choinka (2)

 
Jak powiada gdzieś Blaise Pascal; nie wszyscy którzy mówią te same rzeczy, jednakowo je pojmują - tak i brak choinki inaczej odczuwa kotek; była widać czymś bardzo ważnym.
Jest smutny, osowiały, kręci się wokól miejsca - tak jakby tam stała jeszcze choinka - może wspoomina ?
..albo szuka.
..albo czeka.
..
Dziś znów mamy zajęcia z Fili; z muzyki, potem historia.
Dokładnie nie wiadomo o której godzinie - nie zanotował.
Jakoś się już porusza - dopiero wczoraj dowiedziałem się jak było z tym wypadkiem 15.listopada.
Na lekcji wf.nauczyciel-trener Pan S..za karę kazał grupie biegać po schodach - na czas; dotknąć klamki sali ćwiczeń i na dól; czas - 30 sekund. Za którymś nawrotem Fili pośliznąl się pod drzwiami i rozwalił kolano strasznie.
Jednak nie wezwano pogotowia; nauczyciel kazał przenieść go do gabinetu pielęgniarki dwóm chłopcom etc.
Potem wykonali telefon , aby go zabrać.
Nachbarin działała we własnym zakresie - dokładnie nie wiem jak, ale widać słabo.
Kilkakrotnie była z Fili na zabiegach prywatnie u specjalisty ortopedy.
zakładano gips,zdejmowano,ściągano krwiak z kolana ze trzy razy, potem założyli jakiś aparat ; uniknięto poważnej operacji, coś się cofnęło, coś się zrosło, wysięk ustał, gips zdjeli definitywnie, mógł poruszać się o kulach.
Teraz kule oddali - bo były pożyczone i płaci się za każdy dzień.
wycierpiał sie niemało, a te przejazdy w drugi koniec Kielc, leki i same wizyty - olbrzymie koszty.
Nachbarin załatwiła nauczanie indywidualne rozmiarze bardzo ograniczonym; zaledwie 10 godz.w tygodniu.
Kuratorium rzekomo obniżyło z początkowo 15-16.
Ruszyło to w początku grudnia, al potem były święta.teraz znowu ferie.
Nauczyciel wf nawet raz się nie spytał, jaki jest stan etc. - nie mówiąc o jakichs przeprosinach.
W Szkole Janczarów tutaj liczy się tylko strach , jaki wywołują.
Dlaczego ta szkoła miała by być inna od innych szkół w Kielcach ?
..
Pocieszam, że mogło być gorzej - a jakby tak zleciał na schodach i rozwalil głowę ?
..
Poza tym ; dlaczego wykonuje absurdalne polecenia ?
Z drugiej strony jednak.
Jak bardzo trzeba nienawidzić dzieci i swoją pracę - żeby stosować takie metody.
..
Spokojnie, to już ponad dwa miesiące minęły.
Badając zagadnienie dowiedziałem się, że w innej szkole tutaj wuefiści - za karę stosują pompki; a jakby odmówił ?
dlaczego ludzie od maleńkości wykonują absurdalne polecenia ?
Po prostu ; wpajany jest mores; tu potrzebne jest takie species, takie coś, taki ludzik, który w istocie jest niewolnikiem, ale któremu sie wmawia wolność.
Niewolników kształtuje się od samego początku, aby bez wahania służyli fałszywym instytucjom, jakie powołują z upodobaniem.
Z powłaniem się na najwyższe wartości.
..
Równość. Braterstwo. Solidarność.
Religię.
Wojsko.
Panstwo.
Mores.mores - do imentu !

..
Osobiscie mialem taki przypadek w młodości ; odmowłlem.
zdecydowanie i kategorycznie; a tam chodzilo o powtórzenie ćwiczenia; skok przez kozła.
"Każdy skacze jak potrafi" - odpowiedziałem, ale byłem ciut starszy, miałem 15.lat.
Potem przez lata bojkotowałem wf ; i wszelkie bezpośrednie polecenia.
Wojsku się wywinąłem - co uważam za największy mój sukces życiowy.
Choć nie - jest coś jeszcze większego; odkąd pamiętam, nie wierzyłem bzdurom jakie wkoło słyszałem - i nie chciałem służyć.
Pewnie nie zawsze sie to udawało, żeby nie służyć - musiałem wykonywać jakaś pracę, aby wegetować.
Byłem przez całe lata stłamszony, w poczuciu oszustwa jakiemu jestem poddawany na każdym kroku.
W 1995, w grudniu - poddano mnie piekielnemu eksperymentowi.
Od samego początku to rozumiałem.

Lecz ..jaki miałem wybór, w konkretnej sytuacji ?
..
Nic tak nie upadla, jak służenie idiotom.
To fakt, a dla mnie osobiście wręcz aksjomat.
Prawda wiary.
.
Już jest lekcja muzyki - jakieś omówienie.
Style w muzyce.. ale słyszę mile słowo ; rokoko.
Piękne rokoko.
Teraz herbata.
..
Mnie też brak choinki tam; bardzo.
Powoli, jak jakiś ląd we mgle, wyłania się moje zadanie.
Posted by Picasa

Brak komentarzy: