Bezrobocie w Polsce IX 2014 Dobre wieści płyną z najświeższych danych opublikowanych przez Główny Urząd Statystyczny - we wrześniu bieżącego roku zanotowano kolejny spadek liczby bezrobotnych i stopy bezrobocia i to zarówno w ujęciu rocznym, jak i miesięcznym. Rekordowa okazała się liczba ofert złożonych do urzędów pracy przez pracodawców.
Koniunktura przemysłowa X 2014 W październiku bieżącego roku koniunktura przemysłowa w naszym kraju jeszcze nie zachwycała, jednak z pewnością godny zanotowania jest fakt, iż było lepiej niż w analogicznym okresie ostatnich trzech lat. Najmniej pesymistyczne są przedsiębiorstwa duże, najgorsze oceny formułują małe firmy - podaje Główny Urząd Statystyczny w opracowaniu nt. koniunktury w przemyśle, budownictwie, handlu i usługach.
Polacy o szczęściu: rodzina przede wszystkim Jesteśmy szczęśliwi. Tak przynajmniej wynika z najnowszych badań "Szczęście w życiu Polaków", które zostały przeprowadzone we wrześniu przez TNS Polska na zlecenie Vanquis Bank. Na poczucie szczęścia, co dziwić nie powinno, w największym stopniu wpływa udane życie osobiste, choć i strona materialna nie jest bez znaczenia. Zaskakiwać może natomiast dość niewielki wpływ, jaki na poziom zadowolenia z życia wywiera sfera zawodowa.
Ceny produktów rolnych IX 2014 Na rynku rolnym we wrześniu 2014 r. w porównaniu z sierpniem i analogicznym okresem ub.r., ceny niemal wszystkich produktów rolnych uległy obniżkom. Wyjątek stanowiły tu jedynie ceny skupu pszenżyta i owsa oraz targowiskowe ceny trzody chlewnej i prosiąt do dalszego chowu - podał Główny Urząd Statystyczny.
Praca marzeń = stabilność zatrudnienia? Podróże służbowe w egzotyczne miejsca? Prestiż? A może wynagrodzenie pozwalające na spełnienie niemal wszystkich zachcianek? Czy tego oczekujemy od pracy marzeń? Okazuje się, że nie. Polacy są znacznie mniej wymagający i od idealnej pracy oczekują przede wszystkim ...stabilności zatrudnienia. Dla prawie 1/3 przebadanych na potrzeby badania Praca.pl pewność posiadania pracy wystarczy, aby stała się ona tą wymarzoną.
Polski m-commerce liderem wzrostów w Europie Wartość rynku handlu mobilnego w Polsce, tylko w tym roku, wzrośnie o 113% i osiągnie poziom jednego miliarda złotych, a w 2015 roku aż 2,5 miliarda. Jednak tylko 5,3 proc. polskich firm, z ponad 2 tysięcy przebadanych, posiada mobilną wersję strony internetowej, wynika z najnowszego raportu ?Handel mobilny w praktyce 2014?. Jak w praktyce wygląda rynek handlu mobilnego w Polsce, UE i USA?
Sytuacja finansowa Polaków: raczej znośna niż dobra Zaledwie 23% uczestników przeprowadzonego przez Główny Urząd Statystyczny badania gospodarstw domowych było zadowolonych ze swojej sytuacji materialnej. Najwięcej, bo prawie 57% Polaków, uważało ją za znośną, natomiast reszta, czyli 20%, za słabą.
Papierowa karta pokładowa odchodzi do lamusa? W dobie urządzeń mobilnych, na których bez najmniejszego problemu możemy zapisywać niezbędne nam wiadomości, istnienie takich papierowych dokumentów jak karty pokładowe czy rezerwacje hotelowe może wydawać się nikomu niepotrzebną niedogodnością. Czy faktycznie tak jest? Czy podróżujący przekonali się już do elektronicznej formy rezerwacji? Postanowiła to sprawdzić porównywarka ofert turystycznych KAYAK. Oto wyniki analizy, która objęła ponad 3300 użytkowników na kilku europejskich rynkach.
Najlepsi pracodawcy 2014 Aon Hewitt, firma specjalizująca się w rozwiązaniach z zakresu zarządzania kapitałem ludzkim, ogłosiła wyniki dziewiątej już edycji Badania Najlepsi Pracodawcy (BNP) w Polsce. Zwycięzcą w kategorii przedsiębiorstw małych i średnich (do 250 pracowników) został Xstream Sp. z o.o., w kategorii firm dużych (od 250 do 1000) Towarzystwo Ubezpieczeń LINK4 a w kategorii przedsiębiorstw XXL (powyżej 1000 pracowników) ? Intel Technology Poland. Po raz kolejny okazało się, że tym, co wyróżnia najlepszych pracodawców od reszty jest przede wszystkim zarząd.
Sieci handlowe stawiają na alkohole wysokoprocentowe Jeśli promocja alkoholu, to wysokoprocentowego. Tak w skrócie można podsumować lekturę gazetek promocyjnych sieci handlowych, którym to przyjrzała się agencja badawcza ABR SESTA. Dlaczego częściej promuje się wódki niż piwa? Odpowiedź jest dość prosta - dzięki takiemu działaniu łatwiej jest walczyć ceną z mniejszymi sklepami.
Rynek pracy specjalistów III kw. 2014 Wyniki analizy ofert pracy portalu Pracuj.pl z III kwartału 2014 roku pozwalają optymistycznie patrzeć na perspektywy rynku pracy w Polsce. Jak się okazuje, w badanym okresie liczba ofert przekroczyła 99 tysięcy, co oznacza dość znaczny wzrost w porównaniu do analogicznego okresu 2013 roku. Jak co kwartał w ofertach mogli przebierać informatycy, natomiast najczęściej poszukiwanymi specjalistami nadal byli handlowcy i specjaliści od sprzedaży.
Największe sieci handlowe rosną wolniej Największe sieci sprzedaży detalicznej ciągle notują wzrosty, ale okazuje się, że - za sprawą osłabienia światowej gospodarki - są one nieco mniej dynamiczne niż w ostatnim czasie - z analizy firmy doradczej Deloitte wynika, że wzrost przychodów sięgnął 2,9 procenta, co jest wynikiem niższym od osiągniętego przed rokiem. W zestawieniu największych detalistów króluje Wal-Mart, któremu udało się obronić pierwszą pozycję.
Małe i średnie przedsiębiorstwa a e-handel Polski e-commerce ewoluuje w tempie, którego z pewnością mogą nam pozazdrościć inne kraje europejskie. Aby jednak ten rozwój przebiegał jeszcze dynamiczniej, konieczne jest położenie nacisku na edukację e-przedsiębiorców. W szczególności chodzi tu o rozszerzenie znajomości zagadnień prawnych oraz marketingowych - czytamy w raporcie z badania ?E-handel w polskich małych i średnich przedsiębiorstwach?, zrealizowanego przez IAB Polska we współpracy z Ministerstwem Gospodarki.
Gdzie na wakacje jesienią? Polacy do Pragi, obcokrajowcy do Krakowa Norwegowie, Węgrzy i Finowie to nacje, które cenią sobie jesienny wypoczynek w Polsce - wynika z trivago.pl. Z kolei Polacy najchęniej spędziliby polską złotą jesień w Warszawie, Krakowie lub Wrocławiu.
Sektor MSP wierzy w handel zagraniczny Większość małych i średnich przedsiębiorstw wierzy w możliwość ekspansji na rynki zagraniczne - wynika z pogłębionego badania przeprowadzonego przez Economist Intelligence Unit (EIU) na zlecenie DHL. Pomimo dość istotnych barier respondenci przewidują, że w ciągu najbliższych pięciu lat nawet 50% ich przychodów zostanie wygenerowane w obrocie międzynarodowym.
Tajemniczy jak tajemniczy klient? Raczej nie Nieodgadniony jak tajemniczy klient? Raczej nie - aż 2/3 respondentów najnowszego badania przeprowadzonego przez ARC Rynek i Opinia przyznaje, że nie miało większych trudności z rozszyfrowaniem audytora Mystery Shopping. 55 procent deklaruje, że rozpoznanie tajemniczego klienta miało wpływ na jakość obsługi, a to z kolei może zdecydowanie poddawać w wątpliwość wiarygodność przeprowadzanych przez niego badań.
Społeczna odpowiedzialność biznesu: za mało raportów O ile spółki giełdowe cechuje dość dobry poziom ujawniania danych na temat ładu korporacyjnego, o tyle raportowanie zdecydowanie kuleje w odniesieniu do danych z obszaru społecznego i środowiskowego. To jeden z głównych wniosków płynących z III edycji projektu edukacyjnego ?Analiza ESG spółek w Polsce? organizowanego przez Stowarzyszenie Emitentów Giełdowych, Crido Business Consulting oraz GES. Analiza objęła 897 spółek, którym przyjrzano się pod kątem ujawniania danych niefinansowych związanych z kwestiami ochrony środowiska, odpowiedzialności społecznej i ładu korporacyjnego (ESG).
Reklama telewizyjna nadal działa Pomimo nieustannie wzrastającej popularności urządzeń z dostępem do Internetu, reklama telewizyjna nadal odgrywa kluczową rolę dla telewidzów z Europy Środkowej i Wschodniej, Bliskiego Wschodu i Afryki - wynika z badania przeprowadzonego przez Discovery Networks i Future Foundation. Nic w tym dziwnego - ponad połowa respondentów badania nadal ogląda telewizję ponad trzy godziny dziennie, a przeciętny konsument nadal jest przekonany, że oddziaływanie reklamy telewizyjnej jest skuteczniejsze niż internetowej.
Branża turystyczna: upadłości już nie przerażają Przedstawiciele branży turystycznej w coraz lepszych nastrojach. Pozytywne nastawienie tego sektora wynika m.in. z przekonania o zdolności kontrahentów do terminowego regulowania płatności. O optymizmie świadczy również poziom Wskaźnika BIG mierzącego poziom bezpieczeństwa prowadzenia działalności gospodarczej w Polsce - znajduje się on na poziomie o 2,2 pkt. proc. wyższym niż w poprzednim kwartale i najwyższym od listopada 2013 roku.
Znikoma aktywność zawodowa kobiet 50+ Dane udostępniane przez Główny Urząd Statystyczny pokazują, że pracą zarobkową trudni się jedynie 1/3 Polek w wieku 55-64 lata. Nie dość, że kobiety statystycznie pracują mniej, to także muszą pogodzić się z tym, że zarabiają mniej niż mężczyźni. Dla osób, które przekroczyły "pięćdziesiątkę" te różnice są coraz większe. Czy aktywizacja zawodowa dojrzałych kobiet jest w ogóle możliwa?
Wykorzystanie funduszy unijnych w Polsce 2014 Business Center Club po raz ósmy publikuje raport, którego tematem jest wykorzystanie przez Polskę Funduszy Europejskich. Analizie poddano okres do sierpnia 2014 roku, ze szczególnym uwzględnieniem 2013 roku.
Rejestracja REGON IX 2014 We wrześniu zarejestrowano 23 628 jednoosobowych działalności gospodarczych, o ponad 2 tys. więcej niż w sierpniu ? wynika z analizy Tax Care. Jednak nieco więcej, bo 24 380 jednoosobowych firm zniknęło z rejestru REGON. Wśród przyczyn zamykania działalności są problemy ze zwiększeniem przychodów małych firm i poprawa na rynku pracy.
Europa Środkowa: najlepsze spółki 2014 Aż 22 przedsiębiorstwa z Polski znalazły się w 15. edycji zestawienia najszybciej rozwijających się firm technologicznie innowacyjnych w Europie Środkowej. Tym razem liderem rankingu Deloitte Technology Fast 50 okazała się węgierska spółka Szallas.hu, drugie miejsce przypadło polskiej firmie Comperia.pl, trzecie serbskiej High Tech Engineering Center. Średnia dynamika wzrostu przychodów laureatów była wyższa niż w minionym roku (698% wobec 671% w 2013 r.), co może świadczyć o tym, że firmy coraz lepiej radzą sobie ze skutkami spowolnienia.
Jak konflikt Rosja-Ukraina wpływa na handel zagraniczny? Niemal 2/3 respondentów ostatniego badania AKCENTY, instytucji płatniczej realizującej płatności zagraniczne i wymianę walut dla eksporterów i importerów, nie odczuwa żadnych skutków konfliktu na linii Rosja - Ukraina. Pozostała grupa badanych deklaruje, że odczuwa mniejsze (15,9 proc.) bądź większe (17,4 proc. ) straty. |
Brak komentarzy:
Prześlij komentarz