piątek, 19 lutego 2010

Popielec(12)

 
..i nie myliłem się wtedy, lecz dopiero teraz znalazłem..
..trzeciego dnia znalazłem przesłanie dopiero..
..oto ono;
"..jestem i nie jestem.."
..to samo jest z radami, ocenami..
.."..pouczeniami.."
..w istocie słuszne, a w rzeczy samej niepotrzebne; nikt ich nie czeka ..
..i nikt nie zastosuje..
.."..nigdy.."
..
..kiedyś Konfucjusz powiedział;
"Czyż można nie postąpić według surowych słów rady?
..Ich wartość polega na zmianie.
..Czyż można nie być zadowolony z kojących słów poparcia?
..Ich wartość polega na ocenie.
..Być zadowolony, lecz nie oceniać siebie.
..Podążać za radą, lecz nie zmieniać siebie.
..Nie wiem co trzeba czynić."
(Konfucjusz Dialogi-Część I wyd.Hachette,2008 s.rozdz.IX wiersz 23)
..
..nikogo nie chcę pouczać, nikomu radzić; notuję dla siebie;
.. chcę być zadowolony,
.. bo trwam,
.. ani nie chcę się oceniać,
..ani nie chcę się zmieniać..
..
..chcę zamieścić parę ujęć; jak w powietrzu..
..i opisów..
..i sam nie wiem po co..
..ale Co-Partner..
.."..wie.."
..póznym wieczorem, trzeciego dnia medytuję;
..co zostało z tej pryzmy śniegu..?
.."..ujęcia.."
..tylko tyle.
..
Posted by Picasa

Brak komentarzy: