poniedziałek, 30 listopada 2009

Horoskop(3)

RYBY20 lutego - 20 marca

Możesz płynąć ze strumieniem życia.

 Uważaj jednak na proponowany Ci kompromis.

..Idź za głosem serca, kieruj się intuicją.

To również początek nowego etapu.

..

Fenomenalne !

..znów otrzymałem Horoskop z Google ; Punkt.

..to jasne, że kompromisy, są na krótką metę w miarę bezpieczne, ale to typowa prowizorka..

.."niczego nie załatwia.."

nic trwałego, żadne rozwiązanie - medytuję od rana; a dziś mam dzień inny, jakby święto Patrona,

.którego wybrała mi matka, dla uczczenia leśnych ludzi..

.."..partyzantów.."

..wtedy..ach Blaise Pascal, każdy naród ma obowiązek się bronić, ze wszelkich sił, dla przetrwania..

.."..całości.."

nawet kosztem jednostek.

..

Jestem pod wielkim wrażeniem filmu dokumentalnego Stalingrad, który kupiłem dziś z Gazetą Wyborczą; Co-Partner tak pokierował; powędrowałem za Echem Dnia, bo była dziś Encyklopedia za 1 zł, plus cena gazety, ale

przy okazji wypatrzyłem w Relay właśnie Stalingrad; to jakby prezent dla mnie i Co-Partnera.., oglądałem z uwagą

.a pod sam koniec , coś mnie oderwało; przy powtórce, już notowałem.

Zrozumiałem, co się tam właściwie stało,, te dwa punkty; błąd strategiczny Hitlera z rozdziałem sił na Kaukaz, nie był tak decydujący jak zmiana dowodzącego VI Armią; feldmarszałka Reichenau zastąpił gen.Paulus; to właśnie przesądziło; bitwa była i tak przegrana, ale Reichenau zarządził by odwrót wbrew H.; i był czynnik trzeci; Niemcy tej wojny i tak nie mogli wygrać; obok Hiroszimy i Nagasaki, byłoby kilka innych..

.." to pewne.."

..natomiast niemniej ciekawy jest prawdopodobny powód zmiany; bezsensowne morderstwo kilkuset Zydów; mężczyzn, kobiet i dzieci; jakiś wyższy oficer.prosił o ocalenie i.pomoc dowódcy..coś tam zaistniało..

..widać Feldmarszałek dostał reprymendę; wydał słynny rozkaz o lojalności wobec narodu, ale i tak został odwołany; żadne wątpliwości nie były tolerowane.

..

..i właśnie dostałem miłą wiadomość ze Swiata Książki, że książka o Starożytnym Egipcie jest do odebrania w księgarni..

..ale to nie wszystko dzis;

..w sobotę Co- Partner wyciągnął mnie pod wieczór ..MPK; zwiedzałem Tesco, a niejako przy okazji, jakby mimochodem i zupełnie od niechcenia wsparłem Canona w  usiłowaniach.

..tę sprawę dokończę akurat dziś, a następnie..WDK...

..czy już jestem Normalsem..?

..czy też święto Patrona?

..

..Fili wrócił z Gimnazjum nieco podłamany; kolejna akcja Pana wychowawcy, na lekcji wychowawczej; odwrócił się na chwilę do kolegi z tyłu, bo ten coś powiedział;

..nauczyciel podbiegł wręcz " jak do bójki..";

.."kazał wstać.."

.."dlaczego rozmawiasz na lekcji"

..i na odpowiedz, że przecież " nie sam do siebie , i cicho się odezwałem.."

..Pan nauczyciel dostał furii; coś krzyczał, - jasne, żeby sprowokować.

...ucznia; który jest wyższy od niego o głowę.

..czy to nie jest mobbing..?

..a Fili pewnie siedzi teraz podłamany, ze swoim kotkiem;

..sprawa wygląda coraz gorzej, a próby perswazji w piątek do Pani dyr.Gimnazjum, okazują się zmarnowaniem czasu.

.."to ich rozjusza.."

..ach Blaise Pascal, dziecka trzeba bronić, najbardziej przed szkołą;

..wobec robaków na cmentarzu jestem bezradny.

..wobec psycholi, muszę zachować spokój i dystans,

..bo opis sytuacji nie znosi emocji nadmiernych

..jeszcze bardziej, niż żadnych

.lecz w dzisiejszym zdarzeniu widzę także

..potwierdzenie Horoskopu z Google.

"Tylko spokojnie."

Kapitulum; - "Wszyscy, którzy pragniecie, pójdzcie do zródeł,

..a wy, którzy nie macie pieniędzy, przybieżcie,

..kupujcie i pożywajcie;

..pójdzcie i kupujcie bez pieniędzy

..i nie dając nic w zamian,

..wino i mleko.."

(..z modlitwy do Matki Boskiej, Pośredniczki wszystkich łask( Mszał Rzymski z 1931r  s.1327)

..ach Blaise Pascal, i cóż z nami się stało..?

"Amen".



Brak komentarzy: