piątek, 17 lipca 2009

Cień dnia - Co robić (4)

 
Wałęsałem się cały dzień.
.." i w takim upale!"
Najgorsze,,ach Blaise Pascal - to nie jest błądzenie, ale udawanie, że to wędrówka, a cel jest znany.
W istocie Któryś - ja, mnie zwodzi.
..
Blaise Pascal;" Swięty Augustyn:Rozum nie poddałby się nigdy, gdyby nie uznał, że istnieją okoliczności, w których należy się poddać. Słuszne jest tedy, aby się poddał, kiedy sądzi, że powinien się poddać". (462)
Zatem, życie jest zbyt trudne dla mnie, ale śmierć jeszcze trudniejsza.
Blaise Pascal; " Poddanie. - Trzeba umieć wątpić tam gdzie trzeba, i poddać się, tam gdzie trzeba. Kto czyni inaczej, nie pojmuje siły rozumu. Są ludzie, którzy grzeszą przeciw tym trzem zasadom, albo przedstawiając wszystko jako rzeczy dowiedzione, z braku zrozumienia dowodów; albo wątpiąc o wszystkim, z braku zrozumienia gdzie trzeba się poddać, albo poddając się we wszystkim, z braku wiadomości o tym, gdzie trzeba sądzić".(461)
..
To wszystko racja, lecz pozostawiony sobie dotykam istoty; najczęściej jest tak we śnie, albo dzieje się jak we śnie.
Tymczasem real napiera.
Tym razem nie zdobyłem się na złożenie kilku wniosków do WSA, które kiedyś składałem dziesiątkami!
..ale spokojnie,nic się nie stało; to nie apelacja pisana w ostatnim dniu, tutaj mam trzy tygodnie jeszcze!
"Uporam się w przyszłym tygodniu" - postanawiam uroczyście.
..i to jedyna pociecha dnia, który minął jak cień.
Posted by Picasa

Brak komentarzy: