piątek, 27 czerwca 2008

RATIO SUASORIA

Tajemnica miłości Bożej
Eorum qui amant .
Bog nakłania serce tych , ktorych kocha .
Deus inclinat corda eorum .
Ten, kto Go kocha .
Ten, kogo kocha .

Blaise Pascal

Quelle : Blaise Pascal Myśli 840 -Instytut Wydawniczy Pax Warszawa 1989 str.438
...........
Szcześliwcy nad Pacyfikiem , mają jeszcze kilka minut piątku , ale nieszcześnicy nad Silnicą ockneli sie już z nispokojnych snow : sobota . Troche jakby wytchnienia : nie bedą rozpatrywali ich spraw w sądach i urzedach , a i sami nie bedą tam ..nawet komornicy jakby folgują w sobote : tylko ksieża przygotowują sie do kolejnej akcji : co zatem począć ?
Mowi sie odpoczywać . To znaczy :czekać na coś . co sie może zdarzyć , ale co sie nie zdarzy, a jeśli tak,to nie takie jakiego czekają : jestem oszołomiony tą nedzą wokoł i rozpaczą na każdym kroku .
W zasadzie to wczoraj , w piątek 27 czerwca , po raz kolejny zrozumiałem istote tego co nad Silnicą jest i zobaczyłem ten ściek pełen krwi i łez : bezsensownego cierpienia .
Lecz po raz kolejny , cofam sie przed tym do religii : ponieważ Blaise Paascal : tutaj wszelka logika zawodzi, a opisywanie rzeczy jakimi sie widzi , opisywanie wprost , staje sie niemożliwe bez emocji ; to znowuż przeczy zasadzie podstawowej : spokojnie , tylko spokojnie .
............
Jeszcze na domiar , na ogląd ogolny , nakładają sie sprawy , jakby powiedzieć osobiste ; jakby powiedzieć teraz bez złudzeń , ale spokojnie sie przecież nie da ; być bez złudzeń , jeśli sie dokładnie widzi , gdzie sie jest i w czym sie tkwi .
.............
Wciąż poszukuje formuły zapisu online sytuacji rzeczywistych , kilku relacji Nieszcześnikow znad Silnicy , ktore prawie co dzień do mnie docierają .
Jest to trudne . Odnotujmy tylko , że byłemn w PCK , bo moja sytuacja stała sie drastycznie trudna , ale dowiedziałem sie , że nie wypełniłem w pore jakiegoś formularza - i zostałem także stamtąd wykluczony .
Wszystko przez to , że PCK nie odwiedzałem ,kilka miesiecy, a stało sie tak , bo tkwiłem w złudzeniu .
Wydawało sie , że sytuacja jest inna . Ale tam na korytarzu , gdzie dawniej była siedziba SLD , a właściwie w gabinecie ! b.posła i szefa Rejkomu L.Długosza - jest oto Biuro Rejonu Dyrekcji Głownej : i słucham tych opowieści nieszcześnikow . Potem ide na Zelazną do Ogrzewalni Caritas , do kolejki za chlebem : znowu słucham opowieści ; i najwiekszego pytania ; czy w lipcu bedzie chleb wydawany , czy też przerwa ?
Może dopiero w sierpniu ?
Stąd mnie jednak nie wykluczyli , dostaje dwa chleby i wedruje . Patrzeć spokojnie jest trudno , jeśli sie samemu bierze udział .
Pytanie : czy to jest już wojna , czy to jest okupacja ?
Odpowiedż : to jest jedno i drugie Blaise Pascal ; jednostka jest rzucona do bezwzglednej walki o biologiczne przetrwanie : albo socjalne , albo nominalne etc . - ale to nie jest obserwacja uczstnicząca ! To może być tylko relacja.
Zauważyłem przedziwne rozdwojenie . Jakby moj mozg coraz cześciej sie buntował przeciw temu co określałbym "umysłem".
Faktem jest , że mozg jako organ , ma znaczną autonomie ; jak też jedynym właściwie jego celem , jest zapewnienie przetrwania całej reszcie .
Zatem , musi istnieć jakiś inny jeszcze system, gdzie umysł jest rugowany ; jeżli żle działa .
Co to znaczy żle działa ?
Czy da sie działać racjonalnie , bedąc wepchniety w sytuacje absurdalną , i to od kilkunastu lat ?
To prowadzi do tego rozdwojenia , ..i teraz uciekajmy Blaise Pascal w religie ?
Powod jest wystarczający .
Spraw nierozwiązywalnych , jakby celowo zapetlonych , nie da sie rozwiązać racjonalnie .
--------------
Jednak nie bez oporow , ale podjąłem w piątek ten kolejny etap obozu przetrwania .
Ponieważ pozostawiono z ememme aż 349 zł. - udałem sie wiec do PCK : tam dowiedziałem sie , że już nie przynależe , zatem udałem sie pietro wyzej do Pani Dyrektor Zarządu Wojewodzkiego , czyli nadzorującego ten Rejonowy PCK na pierwszym pietrze ; Pani Dyrektor oto pofatygowała sie pietro niżej i spowodowała wydanie formularza wniosku o przynależność do PCK - a nawet powiedziała , że bedzie jakaś żywność unijna dodatkowa Ten formularz , trzeba potwierdzić w Biurze Rejonu Dyrekcji Głownej : zatem poprzez SMS poprosiłem o "wywiad" : uzyskałem zgode i mam sie stawić w poniedziałek .
--------------
W Turyście była straszna kolejka . Nie szkodzi : dzień postu nikomu.
Po południu , a właściwie ok.19.postanawiam podjąć sprawe z zajeciem emememe w wysokości 73 proc. i pisze byle jak , ale pisze zażalenie-skarge ; bo oto mieszcze sie w terminie tygodniowym , jak otrzymałem to zawiadomienie PT Komornika.
Wcześniej napisałem tam podanie , ale to było kolejne złudzenie i termin skargi byłby przeleciał : pułapka.
----------------
Zatem wedruje na Poczte Głowną pod wieczor i wysyłam ok.21.30 listem poleconym do Sądu Rejonowego : ze zwrotnym potwierdzeniem odbioru .Luksus , ale lege artis .
To otwiera droge do wszelkich dalszych postepowań : łącznie z SN , Strassburg etc : ponieważ pytanie jest zasadnicze : jakie prawo do przetrwania , ma dłużnik ?
Choćby słusznie zobowiązany , ale , co chroni dłużnika ?
Mianowicie oczekuje wyjaśnienia ; czy biorąc kwotowo : jest to 300 zł ? 500 zł miesiecznie?
Tych upranwień nie znajduje w ustawach ..a Knstytucja RP ? , ależ mowmy serio , bo sprawa jest zasadnicza : sytuacja dłużnika ,oskarżonego właściwie o to , że istnieje , inwiligilowanego , indagowanego , szykanowanego , sekowanego na każdym kroku , o co tu chodzi ? ...uczyniono mnie przecież dłużnikiem z całą premedytacją ; nie zaciągałem żadnych pożyczek , nie miałem żadnego pożytku ; wrecz wciągnieto mnie siłą w te matnie.. co teraz ?
..a może to nakaz ,,? Teza : :Celem podstawowym tego TUTAJ i co TERAZ jest UPODLENIE jak najwiekszej liczby jednostek ODRZUCONYCH:
W takim razie jest to eksterminacja . Powiedzmy to po prostu : eksterminacja .
Kolejny powod i wystarczający Blaise Pascal , aby zająć sie religią ; z Bogiem , czy bez Boga - a jednak .Religia jest religią .
Potraktuj to , jako RATIO IUSTIFICA. Amen.
---------
Co nam pozostaje ? Jak powiadali Rzymianie : REM VERBA SEQUUNTUR , fakt.

Brak komentarzy: