piątek, 20 czerwca 2008

Wedrrowka ( 389 )

19 czerwca 2008
 kotek Można uniknąć nieszcześć zesłanych przez Niebiosa. lecz nie uda sie przeżyć nieszcześć, ktore na siebie sami ściągamy.
Mencjusz
---------
Portugalia zatem przegrała z Niemcami (2: 3), a przebieg turnieju zwłaszcza tutaj , uzasadniał by teze Mencjusza , także casus Wałesy i wielu innych , ale co z moim przypadkiem ? : ta straszna data 19.czerwca ! zaciążyła na całym życiu - jeśli to ne było nieszczeście Stamtąd ?.. czy to znaczy , że matka , sama zawiniła ..?
Tak by też i mnie sie wydawało nieraz ;jednak osaczenie w jakim żyła i ta skrajna nedza , pomimo usilnej pracy - to jest jednak fatum , zresztą powszechne tutaj ; co jej pomogły wedrowki po kościołach ; czasami musiałem być na dwoch mszach w jedną niedziele !; ze św.Trojcy do Katedry , albo odwotnie ; a wieczorem też !
Buntorałem sie , pa,mietam , a w końcu - co miałem zrobić ?
Doszło do tego , ..że na jednej z połek etażerki..zrobiłem ołtarz ..i odprawiałem msze , ale mając 5-6 lat niewiele rozumiałem z łaciny , klepałem jak papuga .
Matce to jakoś nie przeszkadzało !
Może widziała mnie już w sutannie ?
Nawet by pasowało , do Seminarium ze Słowackiego tylko dwa kroki , dosłownie nastepna ulica , zaraz za Wesołą : ..ale akurat umarła i coż - zresztą , już widziałem to inaczej , ale ta śmierć - odrzucioła mnie całkowicie od jakichkolwiek religijnych uniesień .Raz na zawsze .Owszem popatrze nawet chetnie , bo to jest dla mnie wciąż ciekawe i niepojete.
------------
Teraz miałem co innego zanotować : na cmentarzu oto . Odbył sie pogrzeb znajomego Zb.(55)akurat dziś,akurat tam ! , ale ja byłem na Nowym dopiero pod wieczor, około 18 .
Miła Pani sprzedała ,jeszcze znicze i zgodziła sie , że wszyscy tutaj wypychają "starych" na cmentarz : bo są tylko kosztem . Dała mi nawet jako premie ..zapałki !
-----------
Troche porządkow , a potem , jak zwykle przy grobie Wachowiczow , Ks.Zygmunta i powoli rozumiem, coraz lepiej dlaczego tak jest ze starymi ludżmi tutaj : przyypomina sie plemie Ikow gdzieś w Afryce : kazali starym wdrapywać sie na palme i tak nią potrząsali , aż delikwent zlatywał : albo po prostu wyganiali z wioski , gdzieś tam ..co było rownoznaczne .
Otoż pozbawieni byli jakichkolwiek emocji , uczuć, choćby litości etc. - można powiedzieć ,
byliby neo-liberalni jak najbardziej , gdyby tutaj na przykład udało im sie przywedrować - ale mnie sie zdaje , że Lusterianie są jeszcze gorsi od Ikow , o wiele gorsi ; i przebiegli .
-------------
Na swoim przykładzie i wielu - około 3035 osobiście znanych przypadkow , oto twierdze , że w tym strasznym mieście , starzy ludzie poddani są wcale nieprzypadkowej transformacji : jakby zmuszani do wdrapywania sie na tą palme , na gore - a wokoł cała gawiedż wioski wrzeszczy , wrzeszczy, ale bez emocji : bo , jest to swoiste misterium : zbawienie !
-----------------
Ponieważ to są tylko szkice Docy , nie rozwijam nic szczegołowo ; nawet jak dziś , dobrze sie czułem : oto na kiosku czytam wstrząsającą wiadomość z Faktu , że Wałese filmowali w sypialni nago ! Coś takiego : ale co on robił przy tym ?
Może tam chodziło o ten pobyt w Anglii , gdy sobie baraszkował z Danuśką w krolewskim łożu ? .. Czy jest to wszystko do uwierzenia ?
Przecież jest : w gruncie rzeczy facet szcześliwy , że sie w ogole o nim mowi , wszystko jedno co - a on plecie androny , raz tak , to znow inaczej :  jeśli to jest serio ,,to znaczy , że są wokoł ludzie obłąkani : to by z kolei znaczyło , że nie ma żadnego wyjścia stąd , jak tylko włazić na tą palme : albo-albo .
---------------
Jednk ratuje sie jak moge , a przypadki - nie przypadki - pomagają . W skrytce był Cicero na czerwiec . ktory po uczcie w Barze Turystycznym przeglądałem leniwie na Peronie I : akurat podjechały pociągi , a właściwie jeden wielki rozdzielił sie : ta cześć do Krakowa , ta do Katowic : to sie najbardziej podoba , jak manewrują : bo jest też proces odwrotny : łączą sie dwa w jeden i jedzie do Lublina : a potem podjechał pociąg prawdziwy :  Ustronie ; 13 wagonow ; byłem bardzo zadowolony , bo ruch jak widać spory .
Choć już nie wypatruje Blaise Pascala , że przysiądzie sie raptem , już nie - zatem i ja sie zmieniam. Wreszcie . kotek 
Pascal (23:42)



Brak komentarzy: