środa, 25 stycznia 2012

ACTA ad acta

Benjamin Constant:
Kiedy uważnie czyta się
na nowo dzieła z tej epoki,
niepodobna dziwić się
ani temu co nastąpiło,
ani temu,
co dzieje się
dziś jeszcze.
Ludzie chwili,
ograniczający do tej chwili
swą egzystencję i wpływy,
piszący tylko po to,
by zachęcić do egoizmu
i nikczenności pokolenie następne,
które bez wątpienia dobrze skorzystało z ich nauk.
(ibidem; 21 listopada 1804 r. - środa)
..
Tutaj było oczywiste; młodzież w swym
proteście - była uczciwa.
Jeśli ktoś chce to wykorzystać -
to inna sprawa.









Atmosfera stawała się gorętsza z minuty na minutę.
Patrzałem z niedowierzaniem - czy to już?
Miałem złe przeczucia - gdy widziałem
tę determinację młodzieży,
gdy słuchałem tych wypowiedzi.
lecz - co było zrobić?
Patrzałem..co dalej.










Brak komentarzy: