środa, 25 stycznia 2012

Momente, Momente

Blaise Pascal;
Obraz zawiera nieobecność i obecność,
przyjemność i przykrość.
Szyfr ma dwojakie znaczenie:
jedno jasne,
w którym powiedziane jest,
że sens jest ukryty.
(ibidem, fragment 565(677)




















Stałem tak i patrzałem na przejście
którym nie miałem wędrować.
Kiedy na moim pojawiło się
zielone światło,
pojawili się też Oni -
bardzo fajna para..
Muzyków.
Ona z pewnością gra na fortepianie.(..)













..wtedy odwróciłem się do Słońca,
jakbym śmiał spojrzeć (!) -
czułem najwyrazniej obecność..
Co-Partner
ujmował spokojnie
..
Spokojnie, tylko spokojnie.
Fakt.





Blaise Pascal: Porządek.- Bardziej o wiele lękałbym się omylić
i przekonać się, że religia chrześcijańska jest prawdziwa,
niż omylić się wierząc,
że jest prawdziwa.
(ibidem, fragment 458(241)


Brak komentarzy: