sobota, 24 maja 2008

Odpust ( 4 )

24 maja 2008
Wy zaś, Bracia, nie jesteście w ciemności, aby was dzień ten jak złodziej zaskoczył.
Wy wszyscy bowiem synami światłości jesteście i synami dnia. Nie należymy do nocy ani do ciemności.
Przeto nie śpijmy jak inni i bądżmy trzeżwi.
Albowiem ci , ktorzy śpią, w nocy śpią,a ci, ktorzy sie upijają,w nocy sie upijają.
My zaś,ktorzy należymy do dnia, bądżmy trzeżwi, przywdziawszy pancerz wiary i miłości oraz przyłbice nadziei zbawienia.
Gdyż Bog nie przeznaczył nas na gniew, lecz na osiągniecie zbawienia przez Pana naszego Jezusa Chrystusa.
Ktory umarł za nas,abyśmy, czy czuwamy, czy śpimy, razem z nim żyli.
Dlatego napominajcie sie nawzajem i budujcie jeden drugiego, co też czynicie.
(Pierwszy List Sw.Pawła do Tessaloniczan,4-11
Quelle Biblia ,Brytyjskie i Zagraniczne Towarzystwo Biblijne Warszawa 1983
(str.1280).
---------------
Ptaki już odleciały, może na Karczowke . a niektore jeszcze nie,ale świergolą coraz ciszej.Mam najlepszą godzine jakby w połowie wyczerpaną; musze sie wiec śpieszyć.
Chodzi o nastroj, bo od tego zależy w znacznej mierze zachowanie Co-Partnera.Gdyby sie udało budzić w dobrym nastroju i potem trwać w nim dłużej ; byłoby już całkiem dobrze .Tak jest właśnie ze mną już po raz ktoryś. Mam jasny obraz i czy wedruje , czy czytam . nawet we śnie ! , jestem bardzo zadowolony . Tak sie pewnie czuli pierwsi Chrześcijanie, gdy słuchali św.Pawła i dostepowali   wspolnoty . Bez wątpienia poczucie wpolnoty i przynależności, co może jest , a może nie jest jednoznaczne - umieściłbym jako pierwsze w skali Maslova - powiedziałbym przed innymi , lecz gdy sie rozważy ,,to jednak on miał racje .
-----------
Zatem byt i bezpieczeństwo, a dopiero potem wspolnota,,przynależność ,,uznanie,samorealizacja etc. - no dobrze , ale jeśli dotrwałem emememe - to mam dwa pierwsze warunki za sobą - przecież ?
Najważniejsza jest tutaj jasna sytuacja prawna . Nawet wczoraj to czułem wedrując kawałek z tym sympatycznym okularnikem -Panem Jerzym K. czułem,.jakąś wspolnote, że jesteśmy w określonej sytuacji .
Nawet doradziłem pewną sprawe egzystencjalną : szedł na obiad do..mamy,,ale czy to bedzie trwało i trwało ?
Powiedział , że ma    900 zł.netto - to znaczy ,,dokładnie wiem , co to znaczy - chyba, że nie jest sam , ale wowczas ,też słaba satysfakcja .
-------------
Kiedy jednak otrzymam te decyzje , ten PAPIER, na ktorym bedzie orzeczenie urzedowe - dopiero uwierze ?
Jaka magia jest w pismach , kierowanych do nas - jak rzadko są korzystne, powiedziałbym ludzkie . najcześciej negatywne i bezduszne .To tutaj obserwuje, tego doświadczałem setki razy !
---------------
Tak mi sie kojarzy z tą Panią wczoraj na Poczcie ; już kilka razy widziałem jak ludzie darli pisma na Poczcie - nawet dwa albo wiecej wyroki , ktoś dostał i podarł - ale to nie byłem ja ! - bo ja akurat zbieram skrupulatnie , ale ludzie - czasami nawet znajdowałem pisma pomiete, byle jak rzucone na ulicy ! - gdy tak wedrowałem .Teraz w autobusach ten moment wedrowki odpada, pojawia sie ta przynależność , wzgledne bezpieczeństwo , bo rowerzyści nie zagrażają - ale pojawiają sie inne sprawy .
Gdy rozpatruje te 10 dni z biletem widze wiecej plusow : nawet cała skala Maslova (piramida!) jest wyczerpana w korzystaniu z komunikacji publicznej ; to dlatego właśnie , tak kategorycznie odmawiano mi ; korzystania z komunikacji publicznej . Wmawiano , że chodzi o środki finansowe , a sądownie - to wrecz szydzono . Spokojnie , wiem , to wciąż moj odpust,jeszcze jutro jak sądze też .Wcale sie nie dziwie Tubylcom , że tak lubią świetować ! W tycg dniach czują sie bezpieczni, nie dostają wezwań , nie odbywają sie sprawy, nawet PT Komornicy folgują - zatem świeto , jako schronienie! Ja też - i to poczucie odświetności-bezpieczności(nie chodzi o religie !)
to była moja jakby wspolnota i przynależność ostatnia(wydaje sie ,że to nie to samo)- tak,taka jedna z ostatnich , ktorą kultywowałem , jak potrafiłem - bo co mogłem wiecej ?
----------
Teraz , jeśli Co-Partner pozwoli , zajme sie poważniejszymi sprawami- lecz także w Sieci : lektura .Prasa światowa - prosze bardzo ; udostepniają właściwie na bieżąco . Lecz jeszcze ciekawsze są doniesienia agencyjne i tego obiegu spoza systemu..a jednak, gdy mam w reku Cicero , a jeszcze lepiej Die Zeit - czuje sie całkiem odświetnie- i to jest właśnie moj odpust także ; wczoraj Ciceroczerwcowy- prima ,ale we środe Die Zeit (Nr.21) - aż oniemiałem ile materiałow i jak podane !Ile czytania - i o Sieci; inne podejście. Super !
..ale coż ,te promocje nie trwają ciągle , i coż - tu trzy , tam trzy .. i jakoś to leci.Tak właśnie sie czuje, jeśli rozumiem dobrze św.Pawła ..jakbym spełniał te zalecenia...a przecież , nie można twierdzić, że to sobie wymyślił . On w to wierzył. Jak każdy z NICH, z tych naprawde Wielkich ; poruszali sie tutaj , ale byli TAM, wiec poruszali innych ; dorażnie przegrywali - to jest jakaś reguła ; czy Protagoras , czy Sokrates, czy Budda, czy Jezus Chrystus...tak,tak - tutaj casus Buddy jest inny - z tego co wiadomo , ale jak to było naprawde ?
Czy ktoryś z nich.... tak,tak - spokojnie .
----------
Dzień powstaje pochmurny koło Karczowki, sroka wciąż nie skrzeczy , pewnie dziś odpuściła . Jednak nie miałbym napedu do wedrowki rowerem, jak kiedyś w maju najwiecej mnie pedziło..Przeszło,mineło. kotek 
Pascal (06:12)





Statystyka
___ 1186 ___
___ 11 ___

Brak komentarzy: