wtorek, 16 marca 2010

Memento(12)

 
Introit: Ps.16,6 i 8.( Ego clamavi, quoniam exaudisti me, Deus:..)
,," ..Jam wołał, abyś mię wysłuchał, Boże: nakłoń ucha Twego, a wysłuchaj słowa moje, strzeż mię jako żrenicę oka, pod cieniem skrzydeł Twoich, obroń mię.."
.."..Wysłuchaj Panie, sprawiedliwość moją: słuchaj pilnie prośby mojej.."
..poruszam się niepewnie i pewnie zarazem; działam i nie działam; proszę i sądzę zarazem; studiuję Biblię i poznaję tao; studiuje tao i odnajduje Biblię -żeby tylko poprzestać na tym porównaniu.. - medytuję i pocieszam się; też nie widzę sprzeczności..ach Blaise Pascal - całkowita racja;
..wszystkie ścieżki prowadzą do Pana
..
Blaise Pascal:" Istnieje tedy wielka liczba prawd i wiary, i moralności, które zdaja się wzajem odpychać, a które wszystkie trwają w cudownym porządku.
(Zródłem wszystkich herezyj jest niezrozumienie zgodności dwóch prawd przeciwnych i mniemanie, że nie da się ich pogodzić.) Zródłem wszystkich herezyj jest wyłączenie niektórych prawd."
Myśli;788,(wyd.Pax, 1972 s.347)
..".."..
..
..
Posted by Picasa

Brak komentarzy: