sobota, 6 marca 2010

Tajemnica(5.48)

 
TAO-TE-KING

czyli

z Księgi Drogi i Cnoty

Lao-tsy

przeł.Tadeusz Zbikowski
..
XVIII.

Gdy odrzucono zasady Wielkiego Tao, wówczas, wówczas powstały (konfucjańskie cnoty) ludzkość i sprawiedliwość.
Gdy(na świecie)pojawiły się mądrość i wiedza, wówczas powstała "wielka sztuczność".
Gdy między krewnymi sześciu stopni zapanowała niezgoda, wówczas powstały (konfucjańskie cnoty) "synowskiej powinność" i "ojcowskiej miłości".
Gdy w państwie zaczął szerzyć się wielki zamęt, wówczas to pojawili się wierni słudzy(i lojalni ministrowie)".
(op.cit.)
..
..i rozglądałem się wokół z rosnącym niedowierzaniem.
Okazało się, że kompletnie nie znałem, ani miasta, ani ludzi, ani kraju po tylu latach!
Sytuacja ze mną tutaj, i wszystko wkoło stawały się niesamowite i wrogie;
oto odrzucono wszelkie zasady moralne, prawne, religijne, oto dokładnie wyburzono
wszelkie instytucje publiczne, rozdawano tytuły własności hojnie na prawo i lewo,
jakby po nas miał nastąpić potop i to nazwano transformacją,
..z dnia na dzień okazałem się zbędny i wyrolowany do imentu; moje prawa okazaly się żadne; do niczego; byłem śmieciem..
..i wędrowałem Królewskim Gościńcem..
.."..spokojnie.."..
..na Białogon, albo na Stadion, albo do Caritas,albo do Ogrzewalni, albo na Cmentarz Nowy, albo do Jagienki,do Gazowni, albo do Elektrowni, albo do Dyrekcji Głównej,albo do PUP,
albo do Sekretariatu, albo na Pocztę, albo na Karczówkę,ale najczęściej bo też najchętniej tam znajdowałem, SIEBIE na PERONIE I..
.."..spokojnie.."..
..
pod Zegarem..
"..spokojnie.."
..gdzie obserwowałem pociągi i podróżnych jak kiedyś, kiedyś dawno temu na wagarach..
..ale najbardziej uważnie obserwowałem PT BEZDOMNYCH jak zbierali się na sąsiednich ławkach i ciągle o czymś rozprawiali, lecz gdy pojawiał się Generał..
..wstawali z uszanowaniem i wołali; POLSKA NASZA..
..patrzałem na to z niedowierzaniem, ale to żaden film; to był real..
"spokojnie"
..
..

Posted by Picasa

Brak komentarzy: