wtorek, 2 marca 2010

Tajemnica(5.31)

 
SPOTKANIE
..
Zapamiętaj to; SPOTKANIE
..jest bardzo ważne jeśli to zrozumiesz,
..jeśli docenisz,
..i uznasz, że nastąpiło;
SPOTKANIE
..i czy spotkałeś kogoś, czy coś;
..psa, kota, książkę,ideę
..nie ma znaczenia żadnego..
..jeśli nie odważyłeś się dotąd
..spotkać SIEBIE..

..
..będę się odwoływał często do STAREGO MISTRZA Lao-Tsy, a raczej Er Li , który odkrył Tao i ujął w swoim traktacie w LXXXI tezach co nazwał DaoDEJING co przyjęto
jako Tao Te Ching, co się zwykło tłumaczyć jako KSIEGA DROGI i CNOTY.
Traktat w oryginale zawiera niewiele ponad pięć tysięcy pojęć, które nazywamy słowami.
..
Jest wiele przekładów Księgi; mają wspólną cechę; są przybliżeniami lub zaciemniają sprawę dla doraznych celów..tej najczęściej po Biblii "tłumaczonej" Księgi.
..
Postanowiłem cytować Księgę Lao-tsy w najlepszym znanym mnie przybliżeniu..(..przekładzie..)Mieczysława Jerzego Kuenstlera i trzymać się tej nazwy; TAO-TE-KING,
czyli Księga Drogi i Cnoty.
..
TAOIZM; pod takim tytułem ukazało się w 1988 w Krakowie zadziwiające wydawnictwo skromne i niepozorne Wita Jaworskiego(wybór tekstów, słowo wstępne etc.)Oświetlenie
Sprawy; redakcja Marian Dziwisz.
..tam jest także przybliżenie do Tao-Te-King (w kilkunastu ujęciach)
..z którego najczęściej cytuję o TAO..
..które spotkałem znacznie wcześniej, ale byłem-nie-byłem w stanie zrozumieć..
..o co chodzi..
..i dopiero cytowane wydanie w serii Biblioteka Pisma Literacko-Artystycznego w Krakowie..gdzie TAOIZM spotkałem w piątek 28 kwietnia 1989..
..przybliżał mnie latami do tematu..
..a teraz uznaję..
..za TAO..
..".."..
..
..
Posted by Picasa

Brak komentarzy: