wtorek, 9 marca 2010

Tajemnica(5.52)

 
TAO-TE-KING

czyli z Księgi Drogi i Cnoty

Lao-tsy

Przeł.Tadeusz Zbikowski

XXII.

"..Złamane staje się całym.
Krzywe staje się prostym.
Puste staje się pełnym.
Zmurszałe staje się nowym.
Nieliczne staje się licznym.
Liczne sprowadza oszołomienie.
Dlatego Mędrzec obejmuje Jedność i czyni ją miarą dla wszystkiego pod niebem.
Nie ukazuje się (publicznie) i dlatego świeci(swoją osobowością).
Nie twierdzi nigdy, że ma rację, i dlatego (to, co mówi) jest oczywiste.
Nie domaga się uznania i dlatego ma wielkie osiągnięcia.
Nie stara się nad innymi wywyższać, i dlatego(wszystkim) przewodzi.
Zaiste, ponieważ o nic nie zabiega, dlatego nie ma na (całym świecie) pod niebem nikogo, kto mógłby z nim rywalizować
W dawnych czasach mówiono, że złamane staje się całym.
Czyż to nie były tylko czcze słowa?
Naprawdę (złamane) staje się całym i wraca (do swego pierwotnego kształtu).."
(op.cit.)
..
..wpadłem w kolejne zawirowanie tutaj-teraz w realu..
..znów czuję Co-Partnera i poruszam się ostrożnie, powoli..
..jakby na leżąco; ach, Blaise Pascal - TAO-TE-KING - to wielki tekst przesłania,
..i ma właśnie takie miejsca, jak teraz; staje się oczywisty i znów jest w oddali ..sens; ale czy nie jestem znów cały?
..i znów jest blisko przy mnie, choć jestem na cień-kim lodzie; "naprawdę złamane staje się całym i wraca.."
..miałby więc Friedrich Nietzsche to przesłanie, czy też doszedł sam..?
.."..krzywe staje się prostym.."..studiuję notatki i uwagi z tego fragmentu,
..i przecieram oczy; odzyskałem SIEBIE już wtedy dokładnie wiem teraz;
..
..znów musiałem przerwać dyktowanie, on-line to specyfika i..
..uwagi Co-Partnera;"jesteśmy na cieniutkim lodzie.." - są 'słuszne i zbawienne.."
"..Amen.."
..ale czy mógłbym tylko spytać..?
..".."..
..dlaczego tak długo trwała moja droga do bloga..i potem..?
.."spokojnie"
..
..


Posted by Picasa

Brak komentarzy: