środa, 10 marca 2010

Tajemnica(5.54)

 
TAO-TE-KING

czyli z Księgi Drogi i Cnoty
Lao-tsy

Przeł; Tadeusz Zbikowski

XXIV.

"..Kto wspina się na palce, nie stoi (mocno na ziemi).
Kto dwa kroki chce zrobić jednocześnie, nie (idzie szybko)
Kto ukazuje się (publicznie), nie świeci (swoją osobowością).
Kto twierdzi, że ma (zawsze) rację, to (to co mówi) nie jest ( dla wszystkich) oczywiste.
Kto domaga się uznania, nie ma żadnych osiągnięć.
Kto stara się nad innymi wywyższyć, nikomu nie przewodzi.
Wszystko to zawarte jest w ( zasadach) tao.
(O tego rodzaju zachowaniach) powiadają:
"Są to zbyteczne pragnienia i niepotrzebne starania( dosłownie: nadmiar pożywienia, zbyteczny wysiłek). Wszystkie istoty żywią do tego nienawiść".
Dlatego ci, co posiedli tao,nie zajmują się tymi (staraniami).."

..
..ale 16 grudnia 1999, gdy byłem na Karczówce jeszcze oszołomiony krzykami sędziego
NSA - trudno było wrócić do studiowania TAO-TE-KING w Kaplicy św.Barbary;Ksiądz za to
(już dawno wiedziałem) - "żwawy staruszek" jakby na pociechę, pojawił się tam w Kaplicy; ocknąłem się na dzwięk sygnaturki - choć przecież od 5.lipca 1999 już nie żył!
..było to prawdziwe porażenie i pociecha zarazem i całkiem wyparło rozprawę w NSA w Krakowie, a gdy wychodziłem wreszcie po kilku godzinach na półce pod Krzyżem Zbawiciela jak dawniej leżały pisma religijne i kilka książek..
..Ktoś wyłożył akurat resztkę po Księdzu Zygmuncie K. (gdzieś znalezioną) - tak tłumaczę teraz w realu.
..ale wówczas; po widzeniu śp.Księdza Zygmunta jak na jawie, szarpiącego tę linę - byłem przekonany, że to przesyłka zza grobu i pocieszenie.
..sprawy znów stały się, jakimi miały być - w jednej chwili.
..
..czegoś jednak do tej pory mimo wszystko nie potrafię wytłumaczyć z tego zdarzenia
16 grudnia 1999 w Kaplicy św.Barbary na Karczówce; gdy wchodziłem tam, na półce pod Krzyżem Na Pewno ! - nic nie było, może jakieś obrazki małe - i kwiaty.
..i te książki i pisma czuć było straszną stęchlizną, a więc odłożyłem osobno i do tej pory, tej paczki nie odnalazłem.
..
..a dlaczego tak jest, jak jest w tym biednym kraju, wyjaśnia dokładnie ten rozdział
TAO-TE-KING ; " gdy obejmują jakąkolwiek funkcję - głupieją od razu" - powtarzam tysiąc razy..
"spokojnie"
..
..

Posted by Picasa

Brak komentarzy: