niedziela, 18 kwietnia 2010

Domine Deus..

 
..Domine Deus meus in te speravi - powtarzam pózno wieczorem..
..ale do północy daleko..
..
Panie Boże mój! Jeśli to uczyniłem.
Jeśli jest bezprawie na dłoniach moich.
Jeśli odpłacałem złem temu, który żyje ze mną w pokoju.
I ograbiłem tego, który mnie gnębił bez powodu.
Niech mnie ściga i pochwyci nieprzyjaciel
I wdepcze w ziemię życie moje,
A cześć moją w proch obali. Sela.
Powstań, Boże w gniewie swym,
Podnieś się przeciwko zaciekłości gnębicieli moich.
Czuwaj, Boże mój. Ty zarządziłeś sąd!
..
..ach Blaise Pascal; przecież nie ma przypadków!, ani wypadków!! - lecz ciąg zdarzeń,
które prowadzą, prowadzą i prowadzą..
..a gdy zbiegnie się ich wiele..(..)
(..)
..w tym wszystkim co się dzieje widzę memento!
..jak odczytać zapis Pana..?
..jest nieodwołalny, nieopisany i niezrozumiały;
.."jak błyskawica.."
..co Tubylcy nazywają;"jak grom z jasnego nieba.."
..czego się najbardziej obawiam teraz..?
..jak słusznie czuła Jakaś Kobieta w Krakowie ( z płaczem i nie podnosząc głowy)pytając do kamery tv:
.."co będzie z nami wszystkimi..?" -
.. tego się obawiam, że coś złego się dzieje z Nami-wszystkimi, jakbyśmy czuli, że coś nadciąga złego..
..dla naszej Ziemi..
..albo coś takiego w niej się dzieje, że pozostaje tylko modlitwa;
..Boże sprawiedliwy.
Tarczą moją jest Bóg.
Wybawiciel tych, którzy są prawego serca.
Bóg jest sędzią sprawiedliwym
I Bogiem karcącym każdego dnia.
Jeśli się nie nawróci, miecz swój naostrzy.
Napnie łuk swój i przygotuje go.
A przygotował sobie broń śmiertelną.
Ognistymi czyni strzały swoje.
(Ps 7, 4-6,11,-15)
..
..jeszcze nigdy nie oglądałem tyle tv; w sobotę 10(! ) godzin,
..w niedzielę też kilka..
..(korzystając z okazji)
..jak zaczarowany patrzałem w te obrazy i wczoraj już o północy nie miałem wątpliwości dlaczego Co-Partner nie pozwalał odejść; jakby sam był ciekaw tego
..co widziałem; w Warszawie i w Krakowie;
.."spektakl królewski")
..widziałem, widziałem! - ach Blaise Pascal, coś tak pięknego i strasznego zarazem,
..mógł sprawić tylko Pan - nikt inny;
..otóż widziało wielu, ale Kto zobaczył naprawdę?
..Królestwo, prawdziwe Królestwo! - widziałem - pocieszam się..
..znów wpadłem w zamyślenie..
("..")
Zmiłuj się nade mną Panie,
Bo codziennie wołam do Ciebie!
(Ps 86,3)
..
..


Posted by Picasa

Brak komentarzy: