środa, 14 kwietnia 2010

Memento(20.2)

 
..dopiero jak wychodziłem spojrzałem na książki; kilka, ale dwie związane z Marszałkiem Piłsudskim..
..ale jedna była otwarta..i akurat w ciekawym dla chwili miejscu, od którego zacząłem..
..a potem dalej, w obie strony..po kilka stron; tak się pocieszyłem niespodzianie;
"Niepokój o moralny stan Polaków łączy się u Piłsudskiego z poczuciem moralnego
obowiązku udziału w akcji, obowiązku wystawienia się na śmieć; Tylem ludzi na to posyłał, tylem przez to posłał na szubienicę, że w razie, jeśli zginę, to będzie dla nich, dla tych cichych bohaterów, satysfakcją moralną, że i ich wódz nie gardził ich robotą, nie posyłał ich jedynie na brudną robotę, zostawiając sobie czystą."
Bohdan Urbankowski; Filozofia Czynu - Swiatopogląd Józefa Piłsudskiego, Wydawnictwo Pelikan Warszawa 1988,s.191)
..
..oniemiałem; Piłsudski - to jest Ktoś-kogo potrzebowałem..
..".."..
..jestem uratowany..
..

Posted by Picasa

Brak komentarzy: