poniedziałek, 5 kwietnia 2010

Tajemnica(7.1)

Blaise Pascal:"Każdy jest wszystkim sobie samemu; z jego śmiercią bowiem wszystko dlań umiera. I stąd pochodzi, iż każdy mniema, że jest wszystkim dla wszystkich. Nie trzeba sądzić o naturze wedle nas, ale wedle niej(Myśli (139) - wyd.Pax,1972 s.80)
..
..jak to jest, jak to jest z tym "ja" uwięzionym i zdanym ciągle na innych?
..
..dziwna historia o północy; słuchałem radia przez komórkę i wędrowałem po stacjach, aż wylądowałem na Trójce.
..w jakimś półśnie, słuchałem przecież z godziny na godzinę - jak kiedyś kiedyś Radia Luksemburg..!
..świetnie dobrany materiał żywe lecz spokojne prowadzenie ..!
..ale ocknąłem się całkiem gdy usłyszałem historię i śpiew..sióstr- więcej niż blizniaczek;
..

Evelyn Evelyn, "Have You Seen My Sister Evelyn"

ale w obu wesjach - jakby opowieści. kończącej się znamiennie; .."aż nas miłość rozdzieli..".
(w tłum.T.Beksińskiego)
..
..co jest odwróceniem składanych przyrzeczeń; " i nie opuszczę cię aż do śmierci"..
..ach Blaise Pascal śmierć nie pokona miłości..- tutaj jest wyjątkowo..
.."..inaczej.."
..

Brak komentarzy: