sobota, 3 kwietnia 2010

"Nie lękajcie się.."(2)

 
z Listu do Hebrajczyków;
"Zastanawiajcie się więc nad tym, który ze strony grzeszników taka wielka wycierpiał wrogość przeciw sobie, abyście nie ustawali, złamani na duchu"..(12,3)
..
..wracam się nazajutrz w te same miejsca do Katedry i wokół, próbuję coś sobie przypomnieć..ale łatwiej przychodzą obrazy z 1980-1981, kiedy tu wszystko wirowało; także w moim życiu; wtedy w maju - czerwcu 1981 po zamachu na Jana Pawła II(13 maja)- ludzie jakby zrozumieli choć trochę co mogli utracić..
..tego się nie zapomina; znów Katedra była pełna, a wokół pełno ludzi; jedni wchodzili, drudzy wychodzili, inni kręcili się bez przerwy..
..w księgarni Jedności -która wtedy nazywała się Veritas (Komi zarekwirowali Jedność)) kupiłem pocztówki z Janem Pawłem II - i sam rozsyłałem do znajomych..(ale dotarła tylko jedna) - i po prostu nie rozstawałem się w maju-czerwcu 1981, a potem ustawiłem w centralnym punkcie w "dużym pokoju", jakby ołtarzyk..
..mogłem tak witać po powrocie z absurdu i dokładać kolejne portrety Jana Pawła II i książki na regale i płyty i słuchałem spokojnie; nikomu to nie wadziło -już drugi rok (wtedy ) bazowałem sam..
..".."..
..i bardzo dobrze..
..

Posted by Picasa

Brak komentarzy: