sobota, 23 stycznia 2010

"Hallo Mami" Słowa i Sprawiedliwość(2)

Minęła północ, minęła sobota. Dokładnie nie wiem dlaczego była tak
trudna. Zupełnie nie rozumiem emocji jakim ulegałem. ...ach Blaise
Pascal, dopiero zaczynam coś rozumieć uchwytnie, że to co naprawdę
ważne dzieje się daleko poza mną i w tym sensie najwaźniejsze załatwia
się samo:jesteśmy śmieszni lecz czasem dzielni i wytrwali i dumni,
pełni wiary:oto działamy. Coś zagroziło NASZEJ koncepcji w sobotę, i
Coś ją uratowało. Dokładnie tak było lecz daleko. Tutaj ze mną blisko
Co-Partner mial spory kłopot. .. Z Turysty wędrowałem Głowną- trochę
ujęć na Placu Artystów pięknych mebli z ..lodu, potem medytacja przed
Teatrem: o 19 premiera Romea i Julii - to lepsze niż Afdiejew..!
..ale musiałbym wracać żeby się przebrać..więc powędrowałem dalej, na
sam początek Głównej jak w okolice mojego dzieciństwa. Z daleka
zobaczylem, że kościół Ewangelików jest oświetlony, a jak podszedłem
bliżej uslyszałem śpiew,.zajrzałem do przedsionka. Grupa młodych ludzi
śpiewała kolędy: to była próba przed występem o 18..na wieczorze
kolęd. Trochę słuchałem w przedsionku lecz nie wszedłem do środka,
choć ktos zapraszał,że tam będzie cieplej. Jak daleki byłem wtedy od
kolęd w ekumenicznym nastroju. Jeszcze studiowałem afisz i już
wędrowałem do WDK. Tam w impresariacie, były bilety po 60 i 50 zł.
Ludzie zaczeli się schodzić i obowiązkowo do szatni:jak w teatrze,(ale
płatne z góry 1 zł) więc obserwowałem kolejkę:żadnego znajomego. Była
to specyficzna publika, w większości ludzie starsi i spracowani, jakby
weterani. Zapytałem w jakiejś grupie ile płacili za bilety:tylko po 20
zł- resztę zaklad pracy. Patrzałem sluchałem te grupki maleńkie, a
koło kasy kina, dyskretnie wyckylali "co nieco", pewnie wina: potem
zostala w reklamówce na stoliku butla i kubki:zajrzałem z ciekawości
gdy towarzystwo weszło na salę..zrobiłem manewr i rozmieniłem w kiosku
50 zł, lecz ochota na Afdiejewa, jakoś minęła: czy artysta odpowiada
jaką gromadzi publikę? Otóź tak - medytuję i trochę mi smutno bo to
prawda.. Zobaczyłem oto ludzi podobnych do Alioszy ..(limit.)

Brak komentarzy: