czwartek, 21 stycznia 2010

Podarek Pascala(3)




Johann Wolfgang von GoetheWer sichere Schritte tun will, muss sie langsam tun.


Johann Wolfgang von Goethe

Bardzo się zdziwiłem wtedy o północy; już nie spałem.
..lecz jeszcze bardziej potem; ujęcie pokazywało tylko
..to co widzę odkąd powstała Pierwsza Wieża;
..bałagan Pascala..
..
Blaise Pascal;"Każdy autor ma sens, w którym wszystkie sprzeczne ustępy godzą się,albo też zgoła nie ma sensu"(Myśli fragm.558)
..
..błąd z tym ujęciem polegał na złym ustawieniu aparatu;..
.."użyto lampy.."
..i przez to zaświetleniu tego, co istotne; Postaci na tle Pierwszej Wieży..
W tamtym realu osiem-dziewięć dni temu zaraz powędrowałem ..
. lecz na Osiedlu zauważyłem tylko klepsydrę na tablicy ogłoszeń o śmierci znajomego Jerzego Gr.(67.l) jakby zaproszenie na mszę żałobną.
. czy taki miał sens mój sen i  zjawa potem?  Trochę smutno mi teraz i trochę się pocieszam. dobry tydzień potem.
Blaise Pascal;""Powiadasz, że sen jest obrazem śmierci. Ja zaś powiadam, ze jest on raczej obrazem życia"

..to tez racja; ale jakiego życia?
..czy też mówiąc wprost; którego życia?
..tego, czy innego?
Czasami mam wrażenie, że ktoś inny żył obok mnie w dawnych latach; a potem odłączył się i poszedł swoją drogą..
.."jakby nic.."
..
Horoskop Google


RYBY20 lutego - 20 marca

Czas na to, by zaopiekować się samym sobą, zrealizować swoje marzenia

Po prostu, by zrobić coś dla samego siebie.

..

ach Google Google; jestem naprawdę pod wrażeniem..

.."..wzruszenia.."

..jak to powiedział gdzieś Blaise Pascal; "Usuwają się na wieś i kryją się tam przez osiem miesięcy, by przez cztery następne żyć okazale na dworze>>"

..i to byłoby wspaniałe zajęcie się, "zaopiekowanie.." się "samym sobą"
..prawdę mówiąc nie spotkałem takiego sformułowania..
..i bardzo się spodobało - medytuję póżno tutaj w nocy; jest 14 stopni mrozu i lepiej nie wędrować..

Brak komentarzy: