czwartek, 28 lutego 2008

Co-Partner-28.02

Kilka minut już po północy koło Karczówki:admimnistracyjnie jest
czwartek zaliczony,ale pacyficznie będzie trwał i za kilka godzin gdy
zasiąde do kompa i trochę powędruje. Teraz odnotuję,że kilka godzin
studiowałem Newsweeka,odwiedziłem poczty na Gmailu - dwie
główne!,..potem byłem w Jagience na Stacji i powędrowałem tuż koło
19.do Puchatka po dyskietkę. Muszę ściągnąć rozmowę z..Herr Klausem -
Dieter Lehmann , który w ten piątek przejmuje kierownictwo nad
Goethe-Institut jako całością, a zatem i filią w Krakowie. Bardzo
ciekawa sprawa. Pan Lehmann przez 8.lat był prezesem Fundacji Pruskiej
i dyrektorem głównych muzeów w BRD , które rewelacyjnie rozbudował
zwłaszcza w Berlinie. Świetny organizator i człowiek MISJI,a przy tym
sympatyczny. Nawet bardzo. Artykuł to właściwie zapis rozmowy
telefonicznej z 27.02 w D.Radio-Kultur - i piękne zdjęcie.
Powiększyłem na ekranie i studiowałem: uśmiechnięty i miły, ma
"coś",czyli charyzmę. Także mnie dodał otuchy. Ciekawe jak to będzie z
tą misją w Goethe-Institut - olbrzymią organizacją prawie dwustu
placówek rozsianych po całym świecie. Mnie zastanawia jeden aspekt
sprawy. Po tych 8.błyskotliwych latach w Fundacji i udanej
karierze,człowiek mógł dziś odejść w glorii i chwale na zasłużoną
emeryturę - ma bowiem 68 lat-choć wcale nie wygląda. Po co więc te
dalsze lata,zamiast odpocząć i trochę podróżować- poświęci dla misji w
Goethe-Institut? Czemu nie ma "dość"? Skąd napęd? Zakładam,że nie
chodzi o finanse. Zatem nastąpi niesłychany rozwój tych placówek
Goethe-Institut z pewnością i w Polsce. Ciekawe. Ależ - nawet bardzo
ciekawe. Popatrz Blaise Pascal: 68 lat,udane życie i..ochoczo
podejmuje dalsze wyzwania - przecież tam nie chodzi o władzę czy
kasę,to zupełnie co innego. Misja wobec Deutsche Kultur i.. Oni to
mają we krwi Blaise Pascal, tu głównie chodzi o .. Deutsche Sprache -
jak sądzę. /.../ Tak się zapędziłem w tej notatce na Nokii. Już nie
podejmę innego wątku, bo zostało tylko 90,87,84,...78...73....67..62
znaki ..czego? Pisma? Postu? Notatki. Tak,to Notiz. I dobrze.

Brak komentarzy: